Alla inlägg den 27 januari 2019

Av Krister - 27 januari 2019 19:58

 

 

I onsdagsens Metrotidning stod det om åtta hälsotrender som är här för att stanna. En intressant sak som tas upp då det gäller smarta miljöval är att fler kommer att konsumera mindre plast, dricker ur glasflaskan på gymmet bland annat. Förr om åren fick man en vattenflaska med gymmets logga som gåva när man tecknat ett gymavtal. Jag tyckte att plasten satte smak på vattnet i träningsflaskorna. I flera år drack jag därför vattnet ur en genomskinlig petflaska från Ica med pip, men använder sedan några månader mineralvatten i returglasflaska med plastlock. Jag är hittills ensam om det, och får se om det är fler som hakar på. 

Över lag är det få som dricker ut gymens plastflaskor med logga längre, det blir mest energidrycker i burk eller i petflaska har jag sett. 


Sedan en tid har jag börjat förmiddagen med yoghurt, blåbär, kokosflingor och kanel. Ser rätt bra ut i bild tills man börjar röra om i tallriken. Det finns lite sötma i kanelen och blåbären.

 

 

        


 







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards