Alla inlägg den 1 februari 2019

Av Krister - 1 februari 2019 22:04



Det känns skönt att slippa vistas ute på vägarna nu i rådande snöoväder med kraftiga vindar och halka som ställer till det i trafiken. I höjd med Fullerö norr om Uppsala på motorvägen söderut, hade en Bmw fått fronten intryckt i en sammanstötning. Jag höll som högst åttio på motorvägen, men det fanns förstås bilister som körde avsevärt mycket fortare och riskbedömer på ett annat sätt än jag. Det har funnits väderförhållanden som har varit mer påfrestande än ikväll.


Besökte MM i Uppsala och skaffade mig en tjockare skotskrutig flanellskjorta, nedsatt till 149 kronor. Kinatillverkad förstås, sjuttio procent bomull, resten polyester. Den flanellskjorta jag skaffade på Dressmann tidigare är tunnare i tyget och känns inte riktigt lika varm,  men är helt i bomull.

Storlekarna sitter olika, för att vara large 41/42 kändes den ledigare än xl-storleken på Dressmann. Man får prova sig fram vid varje köp.




   


   


 



Av Krister - 1 februari 2019 08:33



Livet som bilist kändes genast lite lättare igår då jag hade ställt ifrån mig bilen utanför Kista galleria och löste parkeringsavgiften med kortet utan problem i den röda automaten. Jag blev faktiskt uppmuntrad av det. Jag slipper därmed krånglande biljettautomater och hissar som inte fungerar i parkeringshuset under Kista galleria, och kommer försöka undvika ställa bilen där på vardagar framöver.

 

Fakturan från Parkman från det senaste besöket i gallerian på trettio kronor fick jag igår och ska betalas in senast den tjugotredje. Man får se upp med förfallodagen, det udda datumet blir lätt en avgiftsfälla.



 





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards