Alla inlägg den 11 februari 2019

Av Krister - 11 februari 2019 21:24

 

 

På kvällens kyrkofullmäktigemöte beslutades om att ett nytt tak skulle läggas på en av församlingens fastigheter, en av de få ärenden som fanns på dagordningen den här gången. Uppslutningen var väl inte den bästa, men SD:s ende ledamot var faktiskt där.

Vi fick lyssna på en föreläsning om hållbarhet i teologisk synvikel och blev påminda om det hopp vi äger, trots allt.

Som jag ser det så finns det olika tillvägagångssätt hur vi ska minska ner på miljöutsläppen, alternativ som väger mot varandra beroende på omständigheterna. 

 

Att köra ensam i bilen ger en större miljöpåverkan än att ta flyget, men minskar om man samåker. En passagerarfärja är en riktig miljöbov, men fraktar man gods samtidigt på färjan blir miljövinsten större relativt sett. Kör jag bilen ut till en lantgård för att köpa ekologiska ägg och mjölk, går ju miljövinsten förlorad i avgasutsläpp från förbränningsmotorn. Om jag inte kör på el förstås och hur fort jag kör. Så där kan man fortsätta att resonera hit och dit. 





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards