Alla inlägg den 15 februari 2019

Av Krister - 15 februari 2019 12:17



På 7-elven söder om Arlanda får man förmodligen marknadens minsta semla till kaffet. Den här säsongen har en kassapersonal med konditorutbildning låtit baka lemon curd semlor med vaniljgrädde. Ordet "curd" betyder ju egentligen "ostmassa." 

Det framkommer inte så tydligt i bild hur små semlorna är, men en fjärdedel av en normalstor semla, skulle jag tänka mig. Citronkrämen är rätt söt, så bullen är tillräckligt god som den är i det omfånget.




 





  





Av Krister - 15 februari 2019 08:45




Och grus i maskineriet, kan man nog säga. Nu var det ett kabelavbrott som ställde till det när inte ventilationsfläkten fungerade i bilen. Fläktmotorn var full med sörja som rengjordes och smordes. Med felsökning hamnade summan på 2 450 kronor. Sent på torsdagskvällen stannade fläkten åter igen, men fungerade efter en stund. Får se hur den beter sig under dagen. Jag kan tycka att känsliga delar borde skyddas bättre från grus och annat, så undviker man den här typen av driftstörningar.  

 

Det var klokt att jag avvaktade med hyrbil igår morse eftersom felet avhjälptes under dagen, men det är en chansning. Det är inte säkert det finns några bilar kvar för uthyrning senare under dagen.

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards