Alla inlägg den 30 mars 2019

Av Krister - 30 mars 2019 23:11




Ringde telefontjänsten och kollade så att autogirot till bolånekontot fungerade som det skall göra. Bolånet minskar sakta men säkert för varje år, lånesumman är rätt blygsam om man jämför med vad andra har att amortera och tänker på om det är någon idé att avsluta mina affärer helt med Swedbank.

Idag har jag ingen arbetsgivare som sätter in mina löner på Swedbankkontot längre, det kanske är bra med tanke på skriverierna kring Swedbank och penningtvättskandalen.

Man kan fundera över den nu sparkade Swedbankdirektörens låga moral. Om det skriver Proletärens krönikör i den senaste uppdateringen av nättidningen.

www.proletaren.se/artikel/215-miljoner-skal-att-forstatliga-bankerna

 

Det blir intressant att veta om gratistidningen Metro kommer att överleva de ekonomiska motgångarna, och om jag kommer att sakna den. Det sista numret jag hämtade var i måndags. Det första numret som gavs ut var på sommaren 1995, om jag minns rätt. Satt bakom bussratten i en av Swebus linjebussar i Bromma. Swebus finns inte kvar som bussföretag idag.

 



 





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards