Alla inlägg den 7 april 2019

Av Krister - 7 april 2019 22:19



Har fått ett antal utskick av Valnytt i mailboxen med uppmaningen att vara med och skapa ett EU som sätter vanliga lönetagare först. Vi behöver vara flera som är ute och samtalar med våra väljare om det kommande EU-valet, heter det. Därför behövs jag för att vi tillsammans ska kunna försvara demokratin och stå upp för vanliga människors villkor.

Nu är det Heléne Fritzon som är kandidat till Europaparlamentet, Socialdemokraterna, som står som avsändare.


Jag tänker spontant, jag vill inte. Kanske mest för att hon tillhör den politiska överklassen inom Socialdemokratin. Jag uppmanas på obetald tid, genom dörrknackning, vara med och hjälpa henne in i parlamentet. Det innebär att hon som ledamot  kan fortsätta leva sitt överklassliv och uppbära feta arvoden. Den här typen av fördelningspolitiska orättvisor skapar motsättningar och klasskillnader i samhällsbygget och hotar demokratin och partiets överlevnad i längden.

 

Det är väl lite som blodgivning, tänker jag. Jag skänker min plasma gratis till sjukvården men samtidigt till läkemedelsindustrin, och ställer upp gratis för den politiska överklassens fortsatta välmående och ämbetskarriärer.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards