Alla inlägg den 27 april 2019

Av Krister - 27 april 2019 22:05




Såg riksevangelisten Stefan Salmonsson igår kväll i församlingen Arken, Kungsängen. Man kan väl säga att han lutar mer åt standup-generen när det gäller talarstil och lockar till mer eller mindre krystade skrattsalvor. Det blir lite svårt att ta honom och budskapet på fullaste allvar. TV-arken har nyligen sänt det sista mötet live på Youtube. Linda Berglings dotter Magdalena Graaf har haft secondhandförsäljning på hennes kläder i lokalen i dag också. Behållningen går till ett barnhem på Filippinerna.


Tog mig ut till Nynäsgård i eftermiddags, ställde bilen på pendlarparkeringen vid Märsta station. Fick två yngre somaliska kvinnor bredvid mig i pendeltågsvagnen, uppklädda för bröllopsfest. Vi gick på och av vid samma stationer märkligt nog, resenärer brukar ofta flytta sig till ett säte intill när vagnen för övrigt är tom, men de satt kvar hela resan på samma platser tills vi gick av. Det var bra, för kvinnan som satt bredvid mig hade en kraftig kroppsbyggnad som värmde som ett element och vagnen var kall. Nämnde det till hennes väninna. 

Hade bara sju kronor kvar på acesskortet att åka tillbaka på, laddade kortet i butiken Lyckoslanten i Nynäsgård. Det går inte att fylla på kortet i den gula kortavläsaren på perrongen blev jag varse om.

Det föll välbehövligt regn i eftermiddags om än sparsamt. I skrivande stund pågår Kulturnatten i Stockholm, men det är för kallt att vistas ute ikväll för min del.





     








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards