Alla inlägg den 15 maj 2019

Av Krister - 15 maj 2019 13:32





Laddade ner en stegräknare igår kväll, en pedometer med kaloriräknare. I skrivande stund har jag uppnått 9000 steg. Nu gillar jag inte att appa upp mig för mycket eftersom det slöar ner telefonen och uppehåller tiden i onödan, och så blir det väl med stegräknaren också.

Lägger ut bilder från den snabba timslånga promenaden ute på Wenngarn och Sigtuna golfklubb igår. Idag blev det ett pass i Rosersbergs slottsområde.


Tog en bild på en av de kamoflerade testbilarna på parkeringen. Frågade först på engelska om det var tillåtet, men jag fick inte veta vad det var för bilfabrikat som testades.






           






Av Krister - 15 maj 2019 00:22

 





Har funderat över beskedet att 550 anställda på Karolinska och Huddinge sjukhus kommer att varslas om uppsägning. Det drabbar både chefer och medarbetare inom sjukhusets administration. Samtidigt ska de "värna vårdverksamheten," hur det nu ska gå till.

Karolinska befinner sig i ett ekonomiskt krisläge, för att ta ansvar för sjukhusets ekonomi är det en nödvändig åtgärd, påstår sjuhusdirektören.

 

Jag får en känsla av att ledningen i sann marknadsliberal borgerlig anda kommer att lägga ut administrationen på privata aktörer, i verksamheter där politikerna har privata ägar- och vinstintressen. Detta till en förväntad högre driftkostnad än vad verksamheten har idag. 







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards