Alla inlägg den 15 juni 2019

Av Krister - 15 juni 2019 23:18





Besökte Järvaveckans näst sista dag för att lyssna på statsminiser Stefan Löfvéns halvtimmes långa tal på Spånga IP halv sju. Inget nytt i innehållet som jag inte känner till sedan tidigare. Funderade över om det var värt besväret att ta mig in med det tillfälligt stillastånde strömlösa pendeltåget från Märsta station, och busslinje 514 till Spånga från Sollentuna.

Det som förvånade mig var att evenemanget är förlagt i Spånga och inte på Järvafältet där det finns stora ytor att hålla till på. Det är första gången jag var där.


Fick vänta väl länge på att få en burgare vid Burger Mansions foodtruck på food courten. Många handlar fortfarnade med kontanter. Kvällen var behagligt varm och burgaren riktigt god. Den blå ledvagnen var rätt ny, men skramlade och skakade i inredningen, ett plus för luftkonditioneringen som gav svalka.


Första svenska jordgubbarna för säsongen, köptes med kontanter utanför Coop i Märsta för 45 kronor litern, vad jag kunde se på kartongen odlas de i Skåne, lite syrliga, men varierade i smaken.






   




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards