Alla inlägg den 21 juni 2019

Av Krister - 21 juni 2019 21:21





Det var tänkt att jag skulle göra ett oljebyte på Kian i förmiddags, men mekanikern jag anlitar utanför Öregrund hade inte beställt hem delar och olja, och orken fanns inte där heller hos honom. Det får bli en annan verkstad i närheten. Jag brukar hälsa på min syster samtidigt som bor permanent ute vid kusten.

 

Kompisen som jag hållit kontakten med sedan högstadiet mötte upp i Sigtuna stad vilket var en positiv överraskning, och vi blev tre vid kafébordet på Strandvillans uteservering. Väderleken påverkar den publika tillströmningen, så midsommaraftonsfirandet blev välbesökt kring majstången på Borgmästarängen.

Den hemmagjorda jordgubbstårtbiten varierar något varje år i utseende, jordgubbsbitarna var lite syrliga.

Svala pålandsvindar och vackert väder gjorde vistelsen riktigt behaglig.


Har ätit midsommarmat hos en kamrat vid fem, plockade ihop vad som behövdes från mitt kylskåp och gjorde inköp på Coop.
Har gjort en blodsockerkurva idag inför det kommande läkarbesöket, har inte stigit över 7,0 mmol/L trots att det jag åt innehöll en hel del kolhydrater och socker.


Önskar er läsare en fortsatt fin afton och midsommarhelg så gott det nu går och efter omständigheterna. 





     





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards