Alla inlägg den 24 juni 2019

Av Krister - 24 juni 2019 20:15




Sov över tvättiden i morse, men vaknade ändå inom halvtimmen, så jag hann tvätta det jag skulle. Det händer vissa morgnar att jag vaknar trött, det påminner om tonårstidens konstanta trötthet, och den avskyr jag. 

 

Tog en tur in till Boländerna i Uppsala för att se om det fanns en soffa som föll i smaken på second hand, men hittade ingen tresittssoffa som det var tal om för personen i fråga som slog följe. Strövade kring på Ikea samtidigt. Funderade på nya sängkläder på Jysk men hamnade hos konkurrenten Sängjätten, så det blev affär där istället. 398 kronor för två påslakanset.


Sushi äter jag sällan, stannande intill Ikea på Sushi of Sweden, en ovanlig arkitektur för att vara en snabbmatkedja och särskiljer sig från andra industriella lådor som snabbmatkedjorna slår upp lättvindigt i förorterna. Lutar åt retrofunkis. Tog några bilder från inomhusmiljön.

 

Annars så tycker jag att man får lite mat för pengarna, nio-bitars sushimix med mineralvatten, 119 kronor. Bitarna ser ut som små konstverk, så det är samtidigt en visuell upplevelse. Smakmässigt är rätten som jag förväntar mig den. Man vet vad man får och betalar för.



           






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards