Alla inlägg den 26 juni 2019

Av Krister - 26 juni 2019 22:55





Gjorde den återkommande promenadsträckan i förmiddags vid Löwenströmska. Småduggade till och från och tog Shellkaffet under ett av McDonalds parasoll i skydd för regnet.

Skaffade mig en ny regnjacka på Stadium för några veckor sedan som kom väl till pass. Den gamla kändes stor och gick till klädinsamlingen. Materialet drog åt sig vätan, vilket inte den nya Treakmates regnjackan gör i samma utsträckning. Kostade 299 kronor på outleten i Bredden.

Satte i mig en väl mättande räkmacka i Stenladan i Steninge på eftermiddagen. På gränsen till illamånde, och då skippade jag till stor del brödet. Gick snabbt igenom glasutställningen från Kosta boda, konstnären Bertil Vallien ställde ut sina verk till försäljning. Har sett ett antal av föremålen tidigare i butiken.


Verkstadsbesök på okq8 under eftermiddagen. Femtiotusenmilaservicen. Fick äntligen oljan, oljefiltret och multifunktionsremmen med remsträckare bytt. Beställde tid i måndags, sköt upp bytet från tisdag till idag, ville ha remsträckarna med i bytet. Nära fyra och fem slutade notan på den här gången.

Just multifunktionsremmen är den sista jag byter på bilen, jag vill inte bli stående längsmed vägen med trasig rem, om det nu skulle hända.


Många av bilderna blev oskarpa idag av någon anledning. Batteriet i kameran tog slut. Lägger in en bild på Trafaldighetskällan intill Hammarby kyrka vid sjön Fysingen. Källan har i århundraden använts som en helig källa, då den anses ha helande krafter.

Blomsterfälten är ett återkommande inslag jag inte kan motstå att fota. Blomningstiden är rikare nu än då jag tog motiven tidigare.

 





              








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards