Alla inlägg den 2 juli 2019

Av Krister - 2 juli 2019 15:30




Vad spelar det för roll om det regnade under förmiddagens långpromenad när provsvaret hos diabetesläkaren visade på så bra resultat. Det gjorde dagen, hade tid en kvart över nio i morse på Vårdcentralen.

Långtidsblodsockret visade på 42 mmol/mol. Referensintervallet ligger mellan 31-46. Även blodtrycket låg överraskande bra i morse.


När jag gjorde mitt första besök hos läkaren i juni 2015 visade långtidsblodsockret på 66 mmol/mol. Och så var det kolestrolet som låg över gränsvärdet. Man kan säga att jag var i rätt dålig fysisk form, trots att jag tränade några gånger i veckan.


 

Läkaren sa idag att de först rekommendrar ändrade kostvanor för diabetes-2 patienter, men vad jag minns skrev läkaren ut Metformintabletter det första han gjorde. Jag tog dem inte, och börjde söka på nätet om det fanns andra behandlingsformer, och hamnade på www.kostdoktorn.se  - Det innebar ett viktras på över tjugotvå kilogram under sju månader med LCHF. Nu menar jag inte att hålla en diet under en viss period, utan göra en total livsstilsförändring med ändrade kostvanor. Det är en helt annan sak och förutsätter motivation och viljestyrka. Det ska också kännas roligt och utmanande.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards