Direktlänk till inlägg 10 augusti 2019

Bankkortbestyr

Av Krister - 10 augusti 2019 20:14





Eftersom jag saknar plånboken sedan i måndagskväll, har jag fått spärra ett antal bankkort och beställt ett nytt körkort från Transportstyrelsen. Det har varit intressant att se hur snabbt bankerna agerat med utskicken av kort och pin-koder.

 


�� Först ut var Nordea Visa Gold som kom i rekat brev att hämta ut på Ica efter fyra i onsdags. Det tog två bankdagar. Pin-koden kom redan dagen efter.


 

Det blå Nordeakortet som är kopplat till mitt lönekonto kom på torsdagen och hämtades ut i rekat brev i torsdags eftermiddag vid samma tidpunkt.

�� Pin-koden har ännu inte kommit med posten. 

 

Nu har jag ett nytt giltigt pass att legitimera mig med, men hade passet varit ogiltigt krävs fullmakt från annan person för att få ut bank-korten. Eller med apptjänst kopplat till mobilen, förmodligen krävs bank-ID.


��Okq8-kortet kom i torsdags, det gick att tanka med det om jag uppgav personnumret i kassan, vilket förvånade mig, jag hade räknat med kontantbetalning. Fick koden igår, och fyllde på igen nu ikväll.


�� Swedbankkortet kom i torsdags och har fungerat bra, jag har fått behålla min bank-kod, och kortet går att betala med. ��Undantaget en parkeringasautomat i fredags.

 

��Preem och Ica är jag lite sur på, får förhoppningsvis korten i nästa vecka.

��Coop-kortet kom redan i torsdags. �� Behövde bara uppge personnumret efter inköp i tisdags för att få poängen registrerade. -  På Ica närbutik kan inköpskvitton registreras i efterhand för att få poängen.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Onsdag 27 mars 21:10

Det kändes vår i luften idag. Tussilagon lyste gul i dikesrenen och säsongens första blåsippor hälsade våren kommen i Rosersbergs slottspark där vi tog den två timmar långa promenadrundan.   Jag fick ett muntligt besked i måndags om att  packn...

Av Krister - Tisdag 26 mars 21:05

  Vi beslutade oss för en promenad vid Hammarby kyrka på förmiddagen i den för årstiden typiska väderleken med stora snöflingor, dis och regnblandad snö.  Den branta stigen som leder upp till klockstapeln utmanar kondtionstyrkan i benen.   ...

Av Krister - Måndag 25 mars 20:46

Besökte verkstaden på morgonen, packboxen under motorn läcker. Det blev fel i beställningen, så jag ska lämna in bilen en annan dag.    Deltog i socialnämdens sammanträde i eftermiddags som avhandlades på en timme där den nya socialtjänstlagen...

Av Krister - Söndag 24 mars 23:35

    Familjegudstjänsten i Kista församling var välbesökt på förmiddagen med varmkorv och kyrkkaffe efteråt. Firade systerdotterns fyrtioårsdag på Scandic i Bredden i eftermiddags. Det finns två Scandichotell i Väsby, jag utgick från att det var h...

Av Krister - Lördag 23 mars 23:54

  Det blev en lång dag. Klev ur bilen en kvart innan tolvslaget. Tog lördagsfikat på Kardemumma i Väsby centrum på sena förmiddagen.   Lyssnade på en ekumenisk kör på Frälsis i Uppsala 19 och fortsatte sedan till E-church i Stenhagen med Thom...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards