Alla inlägg den 13 november 2019

Av Krister - 13 november 2019 21:14





Det har varit full aktivitet utanför min lägenhetsdörr i eftermiddags. Ett avloppsrör har sprungit läck i en lägenhet i min trappuppgång. Grannen nämnde att han kände avloppslukt i trapphuset, vilket visade sig vara helt riktigt. Jag känner däremot ingen odör. Nu skall vi lägga nycklarna i tuberna så att rören i lägenhetena skall kontrolleras. Det luktar inget i min lägenhet, så läckan finns förhoppningsvis i en annan av lägenheterna.


Promeneraden kändes tung i det regninga och fuktiga klimatet. Gjorde rundan ute vid Wenngarn, naturreservatet Askarehage och golfbanan. De svarta bären som hänger i klasar är förmodligen Hägg. Regndropparna färgas röda av bärsaften som små bloddroppar.


Hämtade upp en iransk kvinna i vänkretsen vid terminal fem ute vid Arlanda idag, lite tidspressad. Schaletten som döljer håret brukar åka av rätt fort.






               






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards