Alla inlägg den 25 november 2019

Av Krister - 25 november 2019 21:38

Kom mig för att byta torkarbladen i kväll på OKQ8 i Märsta. Sist jag bytte ut bladen var den 23 februari förra året. De gamla började väsnas och lämnade ränder efter sig, så det var dags. - Nu sveper de över rutan tyst och lätt.

Eftersom det bara var en personal tillgänglig i butiken bytte jag bladen på egen hand. Jag tycker att bladen sitter rätt hårt fast när man ska klicka, dra dem ur läget, den ena satt rätt hårt fast på kroken. Torkarbladen borde bytas två gånger per år och påverkar förmodligen hur hårt de sitter.

Just de här premiumbladen kostade totalt 484 kronor för ett par.


OKQ8 ger oss snabba tips på hemsidan:


  • Torka bladen torra och rena under vintertid så bladen inte fryser fast i vindrutan efter tvätt eller repar glaset i onödan.
  • Spar gamla blad i bilen. Ha gärna gamla torkarblad liggandes i bilen för att skrapa bort imma och slask från rutorna. - Jag har en fönsterskrapa i bilen vid imbildning på rutorna.
  • Byta blad och däck vid samma tillfälle.


        








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards