Alla inlägg den 20 augusti 2020

SQO

Av Krister - 20 augusti 2020 20:38




Slog mig ner i en av de låga vita utefåtöljerna på outleten i Barkarby timmen före stängning igår kväll. Ett fåtal besökare på området, kvällsluften kändes behaglig efter dagens högsommarvärme. Barkarby handelsplats i Järfälla öppnade redan 1994 på det tidigare Hägerstalunds flygfält, vilket präglar områdets karaktär med kulturminneskyddade byggnader. Området har senare byggts ut ett flertal gånger. Handelsplatsen heter egentligen Stockholm Ouality Outlet, om man ska vara noga.


Butiker och restauranger öppnar upp och stänger ner i takt med konjunkturväxlingarna. Jag minns att jag köpte cd-skivor på CD-Outlet med ingång i hörnet på den gula fastigheten i bild. Besökte Pizza Hut och det nu till historien förpassade hemelektronikkedjan Expert där jag skaffade min första bärbara.


Tänk att det går maskmode i munskydden, symbolen för coronakrisen. Jag tycker att den påminner om något annat.




       












Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards