Alla inlägg den 21 augusti 2020

Av Krister - 21 augusti 2020 21:07



Just nu står jag inför den årliga diabeteskontrollen på vårdcentralen, tre dagars egenmätning av blodsockret, värdena ska fyllas i på en medskickad blankett. Gjorde ett besök på vårdcentralen nu på morgonen för att hämta ett plaströr för urinprovet som jag ska lämna in i början av nästa vecka i samband med ett blodbrov som ska tas samtidigt. Det går att besöka vårdcentralen utan tidsbeställning. När man fortfarande är i yrkeslivet kan det kännas mycket att hålla reda på när det gäller besökstider och egenmätningar av glukos före och efter frukost och inför sänggående.


Fick de beställda Accu-Chek teststickorna levererade till Icabutiken och hämtade ut lådan samma dag i tisdagskväll. Nu fick jag två förpackningar samtidigt som de sista stickorna tog slut i den sista burken jag hade hemma.

Jag kostbehandlar min typ 2 diabetes fortfarande med att undvika de största kolhydrat- och sockerfällorna, men är inte är lika strikt längre som tidigare. Blodsockervärdena ligger på en hyfsad nivå ändå liksom kroppsvikten.


Fredagar är den dag i veckan som jag brukar göra rätt stora kolhydrat- och sockerintag till myset med popcorn och annat, saften jag blev bjuden på idag späddes ut till stor del med vatten. Blir intaget för högt är det stor risk att blodsockernivån dyker med svettningar och darrningar men händer inte så ofta.




 

 






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards