Alla inlägg den 17 september 2020

Av Krister - 17 september 2020 21:26




Det är några år sedan jag besökte en golfanläggning i syfte att slå. I varjefall så var det ute i Wenngarn, men i eftermiddags löste jag och kamraten några poletter och slog iväg två korgar med bollar från utslagsplatsen ute på Arlandastad golfanläggning. Vi lånade några järnklubbor i receptionen, det gick väl hyfsat den här gången.

Jag tycker att man ska börja i rätt ände. Först känner man sig för om golf är något att satsa på och provslår ett antal tillfällen innan man köper en dyr golfutrustning.  Annars är risken stor att klubborna blir liggande i källarförrådet. Gården heter i övrigt Norslunda gård.


Kaffet tog vi i  det gamla apotek i Hammarby. I trapphuset som leder upp till Picchus café hänger foton tagna från tidigt sextiotal. I bild ser vi vägarbetet på gamla Stockholmsvägen, där den gamla Rikstretton skulle breddas och som senare skulle benämnas E4.  Jag minns den lilla Gulfmacken i korsningen innan den revs. 


Den lilla knubbiga bilen i bild ser ut som en Austin A30 Seven, i folkmun kallad köttbullen eller slipsknuten.






         









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards