Alla inlägg den 12 februari 2021

Av Krister - 12 februari 2021 23:29



Dagstemperaturen låg på som högst två minusgrader idag, det kändes inte så tungt och jag slapp skrapa isiga bilrutor på morgonen, det sparade tid. Den senaste uppdateringen gällande coronapatienter på IVA är 219, det går åt rätt håll.


Det har varit diskussioner om hur jag rengör händerna på ett äldreboende som jag besöker fredagar. Först ska man tvätta händerna med tvål och vatten, och sedan handsprita sig för att vara helt säker. Eftersom handpriten kan svida i skinnet vill jag först handsprita och sedan tvätta bort spriten med tvål och vatten, men så får det inte gå till. Och så är det munskydd som gäller förstås. På ett annat äldreboende fick jag den här veckan direktivet att både använda munskydd och visir.


Pumpflaskorna kan innehålla annat än vad etiketten visar, och man får vara försiktig med vad man rengör sig med.






  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards