Alla inlägg den 26 juni 2021

Av Krister - 26 juni 2021 22:36




Mer flärd än så här blev det inte med dagens lördagsfika som intogs i Biltemas kafeteria. Jag tycker att det kändes riktigt bra att slå sig ner på de generösa ytorna med de fåtal gäster som satt vid borden i tolvtiden.

Skaffade en eldriven sladdansluten häcksax från Jula i Häggvik på eftermiddagen, häcken har vuxit rejält under de senaste veckorna.


Tog ett kaffepaket och en mjölkliter med mig för kompisfikat ikväll och testade det libanesiska parfymerade godiset Malban, eller om man föredrar den turkiska benämningen Lokum Rahat Al Halkoum. Godiset är tillverkat av druvmelass, förtjockad med stärkelse och smaksatt med rosenvatten och pistaschmandlar.


Det lättade upp mot kvällen med klar himmel, det kändes ljuvligt att sitta på den inglasade balkongen, utetemperaturen visade på tjugotvå plusgrader då jag gav mig iväg hemåt för dagen. 





 


           










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards