Alla inlägg den 30 juni 2021

Av Krister - 30 juni 2021 19:11


 


Det blåser nordliga vindar idag. Den svala luften känns som kallras i lägenheten och det dova bullret från Arlanda flygplats hörs särskilt när vinden ligger på från det hållet. Glädjande eller inte, men flygrafiken har börjat ta fart igen. Det har varit tyst i över ett år.

 

Fick min andra vaccindos för Covid-19 i eftermiddags i Knivsta idrottshall med inställelsetid en kvart i fyra, men jag fick komma in tidigare. Det var ingen kö att tala om, och jag for iväg hemåt redan fem i fyra mot Märsta.

Knivsta ligger inom Region Uppsala i Uppsala län och verksamhetsansvariga 

upprätthåller vaccinationsnivån och tillgängligheten mycket bra, tycker jag. Det var ett flöde på mellan tjugofem och fyrtio personer i hallen under den tid jag vistades där.  

Informerades om att man har tre månader på sig att ta den andra sprutan, så det var inte så bråttom.


De personer som jag pratat med har fått sin andra covidspruta i Kistamässan. Det var ett stort in- och utflöde av personer i hallen och köerna var långa och de upplevde det som påfrestade med den långa väntetiden.

Jag blev hänvisad till Västerhaninge när jag ville boka tid i Region Stockholm. Men det blev ett nej när jag har Vikingahallen i Märsta på så pass nära håll. Sedan fanns det inga lediga tider att få i Region Stockolm, och uppmanades att ringa varje eftermiddag för att försöka få en tid för vaccination.


Händelseförloppet hade fått en annan vändning om jag hade nappat på något av de vaccinationstillfällen som två av mina arbetsgivare erbjöd mig i början av året. Nu återtår att se om det blir en tredje dos, kanske en fjärde covidvaccination.











 




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards