Alla inlägg den 1 maj 2022

Av Krister - 1 maj 2022 21:15






Bar ut dunjackan till bilen för att försäkra mig om att inte frysa under det välbesökta valborgsmässofirandet i Gamla Uppsala vid kungshögarna igår kväll. Kvällen blev rätt mild i år, ingen kall vind som låg på, så jag klarade mig med den fodrade skaljackan och mössa. Runt nio, tio plusgrader. Frikyrkokör med de traditionella vårsångerna, vårtal med miljötema och fyrverkeri. Vi tog snabbmat på Max innan vi avslutade kvällens traditionella firande.


Lyssnade på årets förstamajtal på förmiddagen, solen lyste över Valsta torg i Sigtuna kommun, Internationalen acompanjerades till bläckblåsinstrument, röda fanor och rosutdelning. Det blev inget gudstjänstbesök idag då det sammanfaller vid samma tidpunkt och jag kände, trots valår, att motivationen inte fanns att ansluta mig till demonstrationståget i Stockholm på eftermiddagen. Tog det lugnt, bilen har fått stå, handlat i närbutiken.




   








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards