Alla inlägg den 25 juli 2019

Av Krister - 25 juli 2019 23:11





Bokade tid på nätet för passförnyelse hos polisen i Sollentuna klockan två idag, i värsta sommarhetten. Det tar en vecka ungefär att få det nya i handen. Displayen i bilen visade på uppåt trettiotre plusgrader på eftermiddagen i solgasset.


Eftersom jag har en liten skelögdhet när jag tar av mig glasögonen, blir fotona inte riktigt bra. Kom på att jag skulle rikta ögonen något åt vänster i kameran för att få ett bra resultat, lyckades i tredje försöket. Nu vet jag det till nästa gång, något som personalen bakom glaset borde ha kunskap om.


Lämnade in åtta skjortor på kemtvätt för en vecka sedan och hämtade dem i eftermiddags. Eftersom jag är dålig på att stryka, har jag samlat skjortor på hög och köpt nya allteftersom. 25 kronor skjortan är det väl värt att få dem fläckfria och strukna. Jag ska lämna tillbaka metallgalgarna nästa gång jag lämnar in tvätt. Det blir förmodligen fler gånger framöver.






 




Av Krister - 25 juli 2019 10:47





Om det är ett fjärilsår eller inte är jag osäker på, men oslagna gräsmarker tror jag gynnar artrikedomen. Fjärilar kan vara svårfångade. -  I bild ser vi Skogsgräsfjäril, Påfågelsöga och Vitfjäril.





              


  









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards