Alla inlägg under mars 2024

Av Krister - Söndag 31 mars 23:54


Ställde upp som kyrkvärd på förmiddagens välbesökta påskmässa. Kyrkokören medverkade vilket förhöjde upplevelsen. 

 

Tog mig in till Akademiska i samband med patientbesöket på kvällen. Gymträningen i Häggvik halvåtta och så i sista minuten Citygross som låg närmast till innan butiken stängde 22.

 

Mellan 10,5° och lägst 4,5° plusgrader visade temperaturen under eftermiddagen, kvällen.

 

 

 

 

 

 

Av Krister - Lördag 30 mars 20:32

 

 

Förra året den 30:e mars stod vi ut med  -17,5° grader kallt i Stockholmsområdet, om det nu är någon som minns. Idag nådde temperaturen 15° plusgrader i solgasset vid middagstid och 8,5° i halvsjutiden ikväll. 

 

Skaffade en silkesslips i beigevit kulör som ska följa den liturgiska färgen när jag ställer upp som kyrkvärd. Jag skaffade en olivgrön slips tidigare från Dressmann av samma anledning. 

 

Firade påskaftonen med min syster och hennes sambo i Vänge hos systerdottern på eftermiddagen. Klädde mig tunnare idag på grund av vårvärmen, det är annars dubbla lager som gäller över vintern. 

 

       

         Önskar er en trevlig påskhelg!

 

 

                           

 

 



 

 

Av Krister - Fredag 29 mars 21:04

 

 

Besökte den ekumeniska gudstjänsten på förmiddagen, det serverades potatis- och grönsakssoppa i församlingssalen efteråt. Deltog i korsvandringen från Valsta kyrka till Märsta kyrka. Jag hade ett besök i Väsby på eftermiddagen som väntade, men hade gärna deltagit i Katolska kyrkans gudstjänst efter korsvandringen. 

 

Gjorde träningspasset i femtiden i Häggvik, lokalen stängde åtta eftersom det är långfredag. En muslim knäbad i omklädningsrummet, jag påminde honom om att Sats stängde tidigare idag och förklarade kortfattat händelseförloppet under påsken med Jesu korsfästelse och uppståndelse. Vägde 82,1 kg.

 

Testade en Burek sticks på OKQ8 i Väsby i samband med att jag fyllde tanken.

 

Temperaturen nådde uppåt 13,5° på sena eftermiddagen och lägst 6,5° plusgrader när jag klev ur bilen åtta ikväll. Molnen lättade på förmiddagen, vi fick en solig eftermiddag och kväll  med klar himmel. 




     

 



 

 

Av Krister - Torsdag 28 mars 21:03


Körde några maskiner på morgonen och fick vänster strålkastarlampa på bilen bytt på verkstaden vid middagstid, lampan slocknade igår kväll. 

 

Gjorde simpasset i Märsta på eftermiddagen, hämtade N i Täby. Tog snabbmat på Sibyllas i Väsby på återvägen.

 

Påsktrafiken har varit intensiv under dagen, jag valde de smala landsbygdsvägarna till Märsta.

Den soliga för- och eftermiddagen övergick till regn under kvällen.

 

Uppåt fjorton plusgrader fick vi idag vid middagstid och nedåt fem grader varmt i åttatiden. 

 

 

 

 

                            

Av Krister - Onsdag 27 mars 21:10



Det kändes vår i luften idag. Tussilagon lyste gul i dikesrenen och säsongens första blåsippor hälsade våren kommen i Rosersbergs slottspark där vi tog den två timmar långa promenadrundan.

 

Jag fick ett muntligt besked i måndags om att  packningen skulle bytas i eftermiddags, men så blev det inte, jag har en bokad tid nästa vecka för verkstadsbesök. 

Hämtade mina iranska vänner i Täby som tog flyget till London ikväll. Fem vuxna och tre extra stora resväskor och handbagage. Så tung last påverkar köregenskaperna och stabiliteten i bilen. 

 

Handlade på Coop i Rotebro på återvägen från Täby, där de tar in buteljerat mineralvatten i back. Åter hemma i halvniotiden.

 

Vi fick en fin solig dag med temperatur mellan 10,5° och som lägst 2,5° plusgrader.

 

 

     


 

 

 

Av Krister - Tisdag 26 mars 21:05


Vi beslutade oss för en promenad vid Hammarby kyrka på förmiddagen i den för årstiden typiska väderleken med stora snöflingor, dis

och regnblandad snö. 

Den branta stigen som leder upp till klockstapeln utmanar kondtionstyrkan i benen.

 

Gjorde inköpen på Willy:s i Bro, Kungsängen med T på eftermiddagen. Beställde några grillade varmkorvar på Biltema i Bredden på återvägen.

Fortsatte sedan in till Akademiska inför kvällens patientbesök.

Tvättade bilen på återvägen i utomhustvätten på OKQ8 i Säby, det fungerade bra i tre plusgrader.

 

Temperatur mellan 1,5° och 3,5° plusgrader under dagen.



              


 

 

Av Krister - Måndag 25 mars 20:46



Besökte verkstaden på morgonen, packboxen under motorn läcker. Det blev fel i beställningen, så jag ska lämna in bilen en annan dag. 

 

Deltog i socialnämdens sammanträde i eftermiddags som avhandlades på en timme där den nya socialtjänstlagen stod på agendan. 

 

Någon enstaka plusgrad på förmiddagen och uppåt 3,5° vid middagstid och kortvarigt regn med inslag av snö.

 


 

 

Av Krister - Söndag 24 mars 23:35


 

Familjegudstjänsten i Kista församling var välbesökt på förmiddagen med varmkorv och kyrkkaffe efteråt. Firade systerdotterns fyrtioårsdag på Scandic i Bredden i eftermiddags. Det finns två Scandichotell i Väsby, jag utgick från att det var hotellet vid Glädjens trafikplats, med det visade sig vara det andra hotellet. 

 

Gjorde träningspasset i Häggvik 19. Vågen stannade på 83,3 kg ikväll, jag hade nyligen ätit. 

 

Regnet föll med inslag av snö på eftermiddagen, mellan fyra plusgrader och en halv minusgrad i 22-tiden.

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards