Alla inlägg den 8 mars 2024

Av Krister - Fredag 8 mars 23:03


Efter den 1:a augusti 2022 är det inte längre möjligt att köpa oregistrerade och anonyma kontantkort till mobilen. Anledningen är att regler om registrering av förbetalda tjänster började gälla. Reglerna infördes i brottsbekämpande syfte.

Den som skaffar det nya kontantkortet förväntas fysisk närvaro och visa id-hanling för att registreras. Personen jag assisterade idag, har nedsatt rörelseförmåga och då är det rullstolstaxi som gäller och resan betalas ur omsorgstagarens egen ficka. 

 

Handlade några kartor ägg på Costco i Haninge på eftermiddagen med N och så Willy:s efteråt.

Jag hade packat väskan för ett träningspass ikväll och letade mig fram till Sats i det dåligt skyltade och halvskumma industriområdet i Åkersberga. Industrilokalen är obemannad och har öppet till midnatt.

Bestämde mig slutligen för ett pass i Häggvik på återresan från Täby. Vägde 82,6 ikväll.

 

Vi fick en solig dag, molnigheten tilltog senare på eftermiddagen. Mellan en halv minusgrad på morgonen och markfrost, uppåt tio vid middagstid i solgasset. 

            

                                  

 


 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards