Alla inlägg den 5 mars 2024

Av Krister - Tisdag 5 mars 19:25


Satt i fem huvudförhandlingar i tingsrätten idag mellan nio och två. Grov olovlig körning, ringa narkotikabrott. Olovlig körning. Rattfylleri. Grov olovlig körning, märkesförfalskning. Narkotikabrott.

 

Märkesförfalskning innebär falskskyltning, när ett fordons nummerplåtar monteras på ett annat fordon. Antalet mopedbilar ökar på våra vägar.

Det ena ärendet gällde rattfylla och i det andra, otillåten hastighet genom att manipulera fartspärren på a-traktorn. 

 

Det är tidiga morgnar när jag ska ta pendeltåget till Sollentuna, jag vill ha två timmar på mig om pendeltågstrafiken ställs in. Idag gick trafiken efter tidtabellen. Jag kände mig trött efter dagens äventyr, så jag har tagit igen mig och inte gjort så mycket utöver.

 

Molntäcket skingrades mot sena eftermiddagen, mellan en halv plusgrad och tre grader varmt.

 

 

  

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards