Alla inlägg under april 2023

Av Krister - 30 april 2023 21:09


Förkylningen satte stopp för årets Valborgsmässofirande i Gamla Uppsala i år, jag beslöt mig för att fira in våren på närmare håll, Husby skola vid Husby-Ärlinghundra kyrka. Vårtal och körsång av Sigtonerna från Sigtuna som bjöd på två traditionella vårsånger.

Varm buljong i soldattorpet, fika i gamla skolan och tittade in i hembygdsmuseet. 

Besökte förmiddagens gudstjänst i Rissne.

 

Vi fick ett klart och soligt sista aprilväder. Temperatur från 7,5 och 12 plusgrader.

 

 

           

 

 

 

 

Av Krister - 29 april 2023 22:49


Det har inte hänt så mycket utöver lördagsfikat på Waynes i Väsby centrum på förmiddagen. Det är lönehelg så det var mycket folk i rörelse vid middagstid.

 

Temperaturen visade mellan 10 och 11,5 plusgrader mot eftermiddagen. Molnigheten lättade allteftersom med klart väder i kväll, 4,5 grader varmt.

 

Samtalet ikväll med kompisen sedan högstadiet avslutades efter en timme och trettio minuter. Det brukar dra ut på tiden med flera timmar.

 

 

 

 

 

Av Krister - 28 april 2023 22:14


Med anledning av att jag får pop-up-fönter i

e-mailen från Microsoft om att lagringsgränsen har överskridits, besökte jag Elgiganten för att få hjälp med att fylla på lagringsutrymmet som kostar 18 kronor per månad. 

Teknikern gav mig beskedet att trycka bort aviseringarna. Det skulle inte hända något.


Temperatur från 4,5 på morgonen och 7,5 plusgrader på eftermiddagen. Växlade molnighet.

 

   

 

 

 

Av Krister - 27 april 2023 21:48


Körde några maskiner tvätt på morgonen och gjorde ett ärende i Täby i tvåtiden. Besökte Biltema i Väsby och kafeterian. Bland annat införskaffades ett bygellås till en cykel.

 

Idag var det flest medelålders män som satt vid borden, gubbdagis, men det varierar och jag passar nog bra in i bilden. 

 

Dagstemperatur mellan tio och sex plusgrader, växlande molnighet, klart under eftermiddagen.

 

 

 

   

 

 

 

Av Krister - 26 april 2023 21:32


Det blev inte mycket till sömn inatt med frossa och svettningar. Mitt sällskap var inte motiverad att röra på sig idag, och det var bra. Förkylningen är tröttande och det kändes bra att få ta igen sig.

 

Gick igenom månadens räkningar och grannen påminde mig om föreningens informationsmingel ikväll med korvgrillning.

 

Temperaturen visade mellan 5 och 9,5 plusgrader, regnstänk på morgonen och uppsprickande molntäcke på eftermiddagen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Krister - 25 april 2023 21:26


Efter halsont följer förkylningssmocka. Jag förmådde gå rundan i Rosersbergs slottspark i fyra plusgrader, vi klarade oss undan regnet. Några plus ytterligare mot middagstid och nio  i femtiden.


Det pågår renoveringar på slottsfastigheten och på båtbryggan läggs nya bräder. Det är ett fortgående renoveringsarbete. Det var inte så mycket rörelse i parkområdet idag, tre äldre damer, ett äldre par med hund. En snabbgående fiskebåt i

Rosersbergsviken.

 

 

 

Gjorde inköp på Lidl i Arninge och lämnade in en cykel på xxl. Ett lås skulle klippas upp och däcken bytas ut. För att framhjulet skulle rymmas i kombin måste framhjulet demonteras. Nu hade jag verktygen med mig.


 

   

         

 

 

 

 

Av Krister - 24 april 2023 21:15


I samband med väderomslaget med lägre temperatur fick jag också halsont. Men inte värre än att jag kunde delta i individ- och familjeomsorgsnämden på eftermiddagen.

 

Gjorde inköp på Lidl och luftade däcken ikväll på OKQ8. Mellan sju plus och fyra grader varmt i Märsta. Längre än så kom jag inte idag.   

 

 

 



 

Av Krister - 23 april 2023 21:54


 

Väderleken skulle bli ostadigare idag, men försommarvärmen dröjde kvar med sol och något svalare temperatur mot kvällen när molntäcket tätnade.

 

Besökte förmiddagens gudstjänst på hemmaplan och lyssnade på Frälsningsarméns hornmusikkår från Templet i Stockholm under eftermiddagens gudstjänst i Uppsala. 

Gjorde ett patientbesök på Akademiska efteråt.

 

Tvättade bilen på OKQ8 i Säby utanför Uppsala på hemvägen. Dagstemperatur mellan 19 och 11,5 plusgrader. 

 


   

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards