Alla inlägg den 6 april 2023

Av Krister - 6 april 2023 23:39


 

Det blev ett besök i Väsby med snabbmat på BK på eftermiddagen. Vi slog oss ner utomhus, det kändes inte så kallt idag, uppåt sex, sju plusgrader och någon plusgrad senare under kvällen. Inköp på Lidl i närheten, älgköttbullar, ett impulsköp, men varför inte.

 

Jag tog en omväg från Täby för att undvika den intensiva trafiken från Stockholm längsmed E4 och norrut.

 

Besökte ett Getsemanemöte, alltså en kortare gudstänst klockan 19 med nattvard i Uppsala.

Fikade på Café Linné efteråt med några vänner. J som mötte Gud i fängelsecellen på Kumla, läste några texter ur sin slitna Bibel med bibelord understrukna med färgpenna. 

 

Tvättade bilen på OKQ8 i Säby på återvägen mot Arlanda, det blev sent. I efterhand kommer jag ihåg att en kvinna i medelåldern frågade mig vid middagstid om hjälp med bilen, en smårostig Golf på OKQ8 i Märsta. Motorhuvslåset hade hakat upp sig. Jag tryckte till några gånger och fick upp huven. Jag fyllde tanken i Caravanen och kände mig inte alls vid gott mod efteråt eftersom jag påminner mig om hur olika våra förutsättningar ser ut att leva ett bra och bekymmerslöst liv.

 



       

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards