Alla inlägg under augusti 2021

Av Krister - 31 augusti 2021 20:27


Idag köpte jag två produkter som jag sökt efter länge men inte hittat i butikerna. Sjukvårdens Dax alcogel på Willy:s i Rotebro, jag tog den sista som fanns kvar på hyllan, och ett par Memory dämpande komfortsulor från Deichmann i Väsby centrum.


Säkerhetsbältet på förarsidan i gammelbilen fastnade när jag befann mig i Väsby på eftermiddagen, jag stannade till på verkstaden på hemvägen och mekanikern ryckte till och fick skrajsnöret i Opeln att fungera. Beslutade mig ändå för att beställa ett nytt för rätt många tusenlappar och levereras om någon vecka till verkstaden.



 








Av Krister - 30 augusti 2021 21:31




 

Att det skulle bli sommarvärme med nära uppnådda tjugotre plusgrader hade jag inte väntat mig när jag öppnade altandörren och kände den kyliga morgonluften. Det är en utmaning att klä sig rätt med så snabba och oväntade temperaturväxlingar. Besökte Täby centrum i ett ärende.


Stannade till vid sjön Walloxen utanför Knivsta och Brunnbybadet igår kväll, den vackra augustikvällen lockade fram minnen från de första simtagen i åttaårsåldern då jag gick i den kommunala simskolan.

Vi var fem personer varav två personal på kvällsmässan i Knivsta kyrka. Jag brukar sällan ta nattvarden men gjorde det nu då det var så få i lokalen. Det blev en stark andlig upplevelse, något uppdämt som brast och fick fullt utflöde.





       


















Av Krister - 29 augusti 2021 20:54



Det blev en kortare visit i Sundbyberg idag på förmiddagen. I bild den lediga lokalen som McDonalds var verksamma i tidigare. Det finns inga offentliga bekvämlighetsinrättningar annat än i restauranger och kaféer i stadsdelen, men då förväntas man konsumera. Man kan fråga sig varför inte Willy:s har en kundtoalett eller SL i biljetthallarna.

Det var väl på Donken nödställda slank in på för att behoven uträttade innan verksamheten lades ner. För mitt vidkommande hade jag besökt träningskedjan i närheten.






 







Av Krister - 28 augusti 2021 23:09



Det borde väl bli ett uppehåll från det ihärdiga regnandet nu. Gjorde ett inköp på Willy:s i Bro på eftermiddagen, tog latten innan i det välbesökta Villa Ed vid middagstid där det pågick förberedelser för bröllopsfest senare under dagen. Vi satt inne på grund av vädret.


Parkeringsautomaten i ett bostadsområde i Upplands-Väsby jag besökte på sena eftermiddagen tog inte betalkortet, jag kortade ner besöket med personen som jag bestämt möte med och träffdes utanför fastigheten med uppsikt över bilen. Motivationen att ringa parkeringsföretaget för att göra en felanmälan fanns inte där. Om man inte vill ladda ner en betalapp är det bara att bege sig därifrån.












     









Av Krister - 27 augusti 2021 17:09


 

 

Det här med att komma ihåg koder fungerar ofta bra om man loggar in sig varje dag, men ikväll var det inloggningskombinationen till bloggplatsen som plötsligt försvann ur minnet.

 

Vi besökte Kungsängen ikväll och Brunna park för inköp på Coop och så ett besök på Nya Pulsen i Rotebro för att få omväxling och slutligen BK i Väsby. 

Det har regnat till och från under dagen, gråmulet och trist. Löneutbetalningar och räkningar som måste tas direkt bland annat fordonsskatten.

 

 




Av Krister - 26 augusti 2021 23:38




Slog oss ner på Ikearestaurangen i Barkarby mot eftermiddagen, beställde en Laxfilé med grönsaksmedaljong som smakade alldeles utsökt. Restriktionerna har lättats upp i restaurangen och varmrätter serveras som tidigare. Varuhuset var välbesökt idag.


Garagebranden i ett parkeringshus på Magnegatan i Märsta har utgjort en del av nyhetsflödet under dagen där uppemot 200 bilar kan ha brandskadats och som misstänks vara anlagd.


Det har blåst uppemot 15 sekundmeter i byarna på eftermiddagen och regn. En sen fika efter mirakelmötet med kompisen på E-Church i stadsdelen Stenhagen i Uppsala. Ställde mig en kvart över elva för natten. Det blev ingen längre promenad i förmiddags på grund av regnet.







     







Av Krister - 25 augusti 2021 21:56


Dagarna ser gråtrista ut nu, vi klarade oss från regnet under promenaden på förmiddagen, men mer än så var det inte. Blickfång över Fysingen.

Strömmen stängdes av en timme idag, men tiden när framgick inte på informationsbladet i trapphuset, och jag märkte inte av strömavbrottet som egentligen skulle gjorts igår. Däremot påverkade det min inbokade tvättid, jag visste inte när strömmen skulle tas.

 




   




Av Krister - 24 augusti 2021 20:38




Besökte badplatsen ute vid Kairo i Upplands-Väsby mot eftermiddagen. Kiosken var öppen vilket var oväntat, men stänger förmodligen för säsongen den första september. Jag tog kaffet med pannkakor på Biltema som fick eftervärmas i mikron, de var inte helt varma när de serverades. Grädden blev lös i konsistensen, jag säger inget mer om det med tanke på priset.


Fick en tub Canoderm kräm 5% 100 gram i samma förpackning när jag köpte en pump med burk 500 gram på Apoteket Kronan idag och kostade 309 kronor. 






 

             










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards