Alla inlägg under juni 2023

Av Krister - 30 juni 2023 21:31

 

Det efterlängtade regnet föll mot eftermiddagen, jag tog med mig regnjackan inför utevistelsen i Vallentuna på förmiddagen, utifall att.

Besökte en patient på rättspsyk i Uppsala i fyrablecket.

Köpte en kartong jordgubbar i Fredrikslund på återvägen till Märsta. Föräldrarna passade på när det var säsong för självplock, det väcker minnen till liv. Det saftades och syltades, av det som blev över gjordes kräm.

 

Dagstemperatur mellan 28 grader i tretiden och efter regnet 18,5 grader mot kvällen. 

 

 

 

   

 

 

 


Av Krister - 29 juni 2023 21:40


 

Det blev mycket fysiskt rörelse idag, promenaden på förmiddagen i Rosersberg och ett simpass på Midgårdsbadet i Märsta med kompisen och tioåringen som skulle klippa sig dessutom på eftermiddagen.

Tog snabbmat på McDonalds i höjd med Stora Väsby i sextiden, vi skulle vidare mot Täby. 

 

Ac:n fick jobba i högsommarvärmen, displayen visade 25 grader på morgonen och uppåt 30 grader på eftermiddagen. 

 


 

         

 

 

 

 

 

 

 

Av Krister - 28 juni 2023 22:53


 

Det föll en kortvarig regnskur när jag befann mig i Vallentuna på eftermiddagen. Men inte tillräckligt för att värmen skulle sjunka, däremot steg luftfuktigheten. Besökte biblioteket och fortsatte med att se i fotoarkivet.

 

Lämnade fyra backar med tomglas till kamraten som pantar dem vid tillfälle, de står i hallen och tar utrymme. 

Plockade säsongens första smultron, syrliga i smaken i Rosersberg igår. 

 

Dagens temperatur mellan 28 grader på eftermiddagen och 21 grader i tiotiden ikväll. 

 

 

 

   


 

Av Krister - 27 juni 2023 22:08


 

 

Opeln blev godkänd utan anmärkning på Bilprovningen idag i Märsta, och släpptes in tidigare än den förbokade tiden tjugo över åtta. En femton år gammal bil som rullar över fyra tusen mil under ett år, blir en utmaning att få igenom utan ombesiktning. Jag fick ett muntligt påpekande, strålkastarglasen behövde poleras. Äldre bilar piggar upp, sa besiktningsmannen.

 

Nu kostar en kontrollbesiktning 619 kronor. 

 

Det blåste ostliga svala vindar idag med växlande molnighet. Promenaden på förmiddagen kändes behaglig i Rosersberg, ingen påträngande värme och hög luftfuktighet. 

 

Besökte bilträffen vid Ulva kvarn utanför Uppsala ikväll. Beställde en köttbullemacka med rödbetssallad till bryggkaffet. 

Saabklubben träffades på den gräsbevuxna besöksparkeringen. Temperaturen nådde 21 grader på förmiddagen och över 29 grader på sena eftermiddagen, kvällen.

 

 

 

                 


 

 

 

 

Av Krister - 26 juni 2023 22:46


Gjorde ett besök i Kista galleria på eftermiddagen, köpte diskunderlägg i skumplast på Kistagrossen. Den sorten underlägg hittar jag endast i just den butiken nuförtiden, om man inte beställer på nätet. 

Köpte två vita skjortor på Big Box, prissänkta med fem hundra kronor. Betalade 299 kronor skjortan. 

 

Beställde panerad fisk, Pangasius med potatis, på Husman kök i foodcourten. Jag åt ofta Pangas på tisdagar i Väsby centrum för ett antal år sedan.

 

Vi fick stå ut med 29 grader i solgasset vid middagstid och tjugo i halvtiotiden. 

 

 

 

 

 

     

 

Av Krister - 25 juni 2023 22:27


Vindrutetorkarbladen har lämnat ränder i framrutan ett tag nu, så det var dags att byta ut dem innan besiktningen. Det är besvärligt att häkta på de nya, jag drar mig för det. Det förutsätter en viss vana och ser löjligt enkelt ut i instruktionen på förpackningens baksida. Det fanns inget annat fabrikat än Trico i butiken att välja på som passade. 

 

Tvättade bilen i snabbtvätten på OKQ8 i Säby på hemvägen från Uppsala.

Jag hade bestämt träff med tre vänner på Livetsord innan tiogudstjänsten och innan kvällsmötet klockan sju, men de flesta i sällskapet fick annat att göra på kvällen.

 

Värmen dröjer kvar med uppåt 33 grader i halvfemtiden och 18 grader i niotiden utanför Uppsala.

 

 

     

 

 

Av Krister - 24 juni 2023 23:43



Eftersom öppettiderna är begränsade under midsommardagen, tog jag en automtkaffe på Ica Kvantum i Knivsta med klasskamraten sedan högstadiet. Jag skulle vidare till kvällsgudstänsten i Uppsala innan fem, två timmar går fort när man har mycket att prata om.

Utbytte några meningar med min kusin som passerade som hastigast. Jag kom iväg från Uppsala så sent som halvelva efter samkvämet. 

 

Det blev varmt idag också , mellan 27,5 och 17,5 grader under dagen. 

 

 

 

 





Av Krister - 23 juni 2023 21:29


Än så länge håller jag traditionen vid liv med en bit jordgubbstårta i Strandvillan, Sigtuna stad, innan ringdansen tar vid runt midsommarstången. Ljudanläggningen är inte den bästa. I år fick jag sällskap av kompisen med tioårig son.  

 

Vi klarade oss undan regnet, men det kom en rejäl störtskur under återresan till Täby. Jag skulle fira midsommaraftonen med en kompis utanför Uppsala i kväll, men jag känner inga måsten. Fyllde bensin på OKQ8 i Sollentuna och handlade på Willys i Rotebro.

 

Termometern visade mellan 27,5 i elvatiden och 18,5 grader senare på dagen. Det fläktade behaglig under vår vistelse i Sigtuna. 

 

 

Önskar mina följare en fortsatt trevlig midsommarafton!

 

 

 

           

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards