Alla inlägg under mars 2017

Av Krister - 31 mars 2017 13:11



Blodsockret låg på 4,3 mmol/L i morse. Det är rätt stora svängningar sett till mätningen i tisdagsmorse som låg på 7,3 fastande. På grund av min fibromyalgi, som inte är fastställd av läkare, har jag sensoriska problem med sveda i kroppen vid väderomslag kring nollan och kalldrag, en kombination av kyla och hög luftfuktighet.

 

Matsmältningen krånglar också periodvis. Kostomläggningen till LCHF har förbättrat balansen och jag känner inte av smärtan längre på det sätt som jag gjorde då jag var inne i utmattningssyndrom i början av tvåtusentalet.

Jag är tacksam över att jag slapp gå in i fas 3. Det fick ta den tid det tog att återhämta sig.

 

 

 

 

Av Krister - 30 mars 2017 23:30



Det var premiär för ett antal butikskedjor i Märsta centrum idag mellan elva och nitton.  Får man säga sitt så hade jag önskat ett stort glasttak som skyddar det öppna torget från väder och vind om man inte vill göra en inglasad galleria av torget som på så många andra köpcentran. Nu var det regnblandat snö som föll på premiärdagen med några enstaka plusgrader.  - Bilder från idag.




     







Av Krister - 29 mars 2017 23:46



76,2 kilo låg vikten på ikväll efter det sena korta träningspasset. Crosstrainer och cykel. Bastade i två omgångar, det kändes bra nu när utetemperaturen sjönk under nollan ikväll och med den råa luftfuktigheten. Körde bågskyttet ikväll också, kunde röra sig om 40 pilar mot måltavla. En bra bågskytt bör ha 580 poäng på 60 pilar. Jag ligger knappt över två hundra med mina trettio, det handlar om hur mycket tid man vill lägga ner på det. Blodsockret låg på 4,8 mmol/L i morse. 

Av Krister - 29 mars 2017 15:23



När man ser Fredrik Reinfeldt mysa i studiosoffan ska man tänka på den hårdförda arbetslinje han som regeringschef med den moderatledda allinsen gjorde sig skyldiga till mot de svaga i samhället då för snart åtta år sedan. Anders Borg och Per Schlingmann icke att förglömma. Huvudrubrik i metrotidningen från torsdagen den 12 november 2009. Minnet är kort men bra, lyder talesättet. Vem vill ha alliansstyret tillbaka?




 







Av Krister - 28 mars 2017 18:47



Sedan jag tog av automatkaffet p 7-eleven igår kväll, har magen varit i olag med magknip. Det behöver inte varit kaffet, men jag har sprungit med ömmande mage och skött den under en stor del av natten. Blodsockervärdet har varit relativt höga i morse också på 7,3 och 7,0 mmol/L. Har tagit det lugnt med maten, men druckit mycket vatten. Den plötsliga utomhusvärmen igår kan ju ställt till det också. Nu har tillstillsåndet förbättrats, men det tar på krafterna.



Av Krister - 27 mars 2017 22:36



I morse låg blodsockret på 6,7 mmol/L vilket är lite för högt som jag ser det. Det bör ligga på 5,4 ungefär. Lägenheten känns kall nu när fjärrvärmen påverkas av vårvärmen, elementen i lägenheten är knappt varma nu ikväll. Jag brukar använda en värmefläkt och ett oljeelement,  värmefläkten tycker jag är mer effektiv, men låter högre. Har haft körövningen nu ikväll också, och det tar på krafterna. Skulle nog inte druckit det där kaffet på 7-eleven på hemvägen.

Av Krister - 26 mars 2017 20:42





Det sägs ju att man enligt talesättet ska svettas in våren och frysa in hösten. Det har väl med att man anpassar sig inför annalkande sommar- och hösttemperaturer skulle jag tro. Idag har jag både svettats i bilen i dunjackan och känt av kallblåsten under kvällspromenaden i för tunn jacka, rätt typiskt. Det händer att jag har kläder liggande i bilen om det sker alltför stora temperaturväxlingar under ett dygn. Idag visade displayen i bilen under eftermiddagen på nitton plusgrader som mest då solen låg på. Hamnade i en barn- och lovsångsgudstjänst i Klara kyrka med inslag av dans, ballonger och vikta pappersdrakar som singlade i luften i förmiddags.


Det är förmodligen en trend just nu med löpargrupper i skiftande åldrar som är ute och springer. Idag lockade vårvärmen ut många i det fina vårvädret.





Av Krister - 25 mars 2017 15:44



Det märks att det är lönehelg med trängsel i varuhus och på uteställen, men under lördagsfikat var det lugnt, inte mer än vanligt. -  Skaffade mig den andra elastiska livremmmen i textil med läderdetaljer i dag på Dressmann. En svart den här gången, kostade 199 kronor. Den senaste har längden 36 "- 38", men kunde varit något kortare som den tidigare inköpta.  Finessen med livremmen är att det inte behöver göras några synbara hål i den. Annars är det bra att tänka på att insidan på en läderrem bör vara i vit, ljusbrun eller beige i färgen då svarta livremmar i läder gärna missfärgar av kroppsfukten på ljust tyg. Det är så med strumpor i skor också.



 





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards