Alla inlägg under februari 2023

Av Krister - 28 februari 2023 21:15




Det kändes som vår i luften när vi gick motionsrundan vid Löwenströmska och Fysingen på förmiddagen i det vackra vädret. Temperaturen visade mellan fyra och nio plusgrader så man får försöka anpassa kläderna efter väderleken.

Av spåren i snön har det varit uteaktiviteter på isen under helgen på Fysingen. Idag var det lugnare, vi mötte ett fåtal besökare i strövområdet.

Gjorde inköp i Täby centrum på eftermiddagen, slog oss ner på McDonalds.  





             







Av Krister - 27 februari 2023 21:11




Ställde både mobilen och läsplattan på väckning halv sex för att vara säker på att jag inte skulle sova över tiden i morse. Jag hade tilldelats schemalagd tjänstgöring i tingsrätten idag i ett endagsmål som sträckte sig över dagen. 


Vi fick sol idag, temperatur kring nollan på morgonen som steg till 5,5 plusgrader i halvfemtiden när det var dags att starta upp på pendlarparkeringen vid Märsta station.






   




Av Krister - 26 februari 2023 22:08



Vi fick glädja oss åt en fin söndag med sol och en dagstemperatur kring nollstrecket. Besökte gallerian i Kista på förmiddagen med ett givande samtal vid fikat efter gudstjänsten i Kista församling. Idag var det tre besökare med katolsk bakgrund som satt vid samma bord som jag med ursprung från Indonesien, Frankrike och Irak.


Körde E4:an från Kista till Uppsala för samåkning i kompisens bil till Sala för eftermiddagsgudstjänst 16. Stekuset i Sala serverar goda hamburgare som omväxling till snabbmatkedjornas menyer. Displayen i bilen visade sju minusgrader när jag ställde mig för kvällen i halvniotiden. Handlade på Ica Maxi vid Gnistarondellen på hemvägen.



   



 







Av Krister - 25 februari 2023 22:36


Det blåste nordliga kyliga vindar idag, 16 m/s i vindbyarna, nollgradigt och lätt snöfall. Vi tog fikat på Waynes i Väsby centrum på förmiddagen med latte och croissant. Det är lönehelg med många i rörelse samtidigt. Jag gjorde ett annat besök med inköp på Ica Kvantum efteråt. 

 

Molntäcket lättade mot eftermiddagen, när jag ställde bilen i halvtiotiden visade displayen på 6 minusgrader.

Deltog i den eritreanska gudstjänsten i Uppsala på sena eftermiddagen, samvaron efteråt drog ut på tiden till nio.





Av Krister - 24 februari 2023 21:21


Ikväll kom jag iväg till Sats i Väsby några timmar innan lokalen stängde 21, jag föredrar sena pass när det är lugnare. Det har kommit nya träningsredskap sedan sist som inte är överdesignade, det är bra.

 

Nu har det gått ovanligt lång tid mellan träningspassen. Till stor del har det haft med pandemin att göra, sedan får jag mycket motion under vardagarna, men jag har saknat bastun och väger mig samtidigt, vikten ligger nu på 82 kg. 


Tog ett antal bilder från den nya konstutställningen i Vallentuna kulturhus idag, men blev tveksam när jag insåg att konstnären studerar mytologier, ritualer, och spiritism som åskådliggörs genom måleri, skulptur och installation.


Temperaturen varierade mellan några plusgrader och nollan vid middagstid, någon minusgrad ikväll och gråväder.

 


   








Av Krister - 23 februari 2023 23:11


Väderleken varierar från dag till annan. Gårdagens soliga förmiddag mot dagens snöfall. Vi gick motionsrundan i Rosersberg, men såg inte till någon besökare i parken idag. Polisen och försvaret tränar tjänstehundar i området och personal utför underhållsarbete i parkområdet.

 

Snön kändes tyngre idag, på gränsen till tö med temperatur kring noll, någon minusgrad mot kvällen.

Uträttade ärenden i Täby centrum och slog oss ner på McDonalds på eftermiddagen.


Kilometerräknaren i Opeln skiftade till tjugotrentusen mil idag. Ser jag i backspegeln byttes hjullagret på höger framaxel idag för precis ett år sedan.


         

Av Krister - 22 februari 2023 21:32



Det finns inslag i min vardag som det inte går att skriva om, men i stora drag så tog vi motionsrundan i slottsparken på förmiddagen, kaffe bryggs och fylls i termosen med en andel mjölk som jag kokar upp och packar ner i ryggan. Vi fick en solig utevistelse med några plusgrader vid middagstid, mellan en halv minusgrad och -2,5 nu ikväll.  Deltog i lovsångsmötet med bland annat bibelläsning ikväll och handlade på Lidl efteråt.

 

Fick några samtal under eftermiddagen som har med arbetet att göra, anmälde mig en vecka försenad till en av de många utbildningar man ska gå som förtroendevald.




       









Av Krister - 21 februari 2023 21:27



Omständigheterna gjorde att semlan intogs i kompisens kök på eftermiddagen. Latten från automaten köptes på Ica liksom de två dagsgamla semlorna som var lite hårda i konsistensen till fullt pris. Fyllde i bensin på OKQ8 i Rosersberg samtidigt som jag passade på att ta en bild av den nu stängda padelhallen. Grindarna har försetts med hänglås.

Vi fick en gråmulen dag, temperaturen nådde mellan en halv minusgrad och

-2,5.


Idag tisdag höll USA:s president Joe Biden ett tal i Warsawa, Polen, efter sitt besök i Kiev. Det är svårt att tänka sig att statsminister Ulf Kristersson eller varför inte Magdalena Andersson, avslutar sina politiska anföranden med att önska oss Guds välsignelse.


- Guds välsignelse, må Han skydda våra trupper och Ukraina. Tack Polen, tack för det ni gjort, och Gud välsigne er alla, avslutar Biden och går därifrån.




 





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards