Alla inlägg den 9 februari 2023

Av Krister - 9 februari 2023 20:13



Det var några ärenden som skulle uträttas i Sollentuna på eftermiddagen. Kompisen hade fått uppdraget att köpa hårfärgningsmedel från en butik på Malmvägen som även hade inriktat sig på inredningar till frisörsalonger. Jag måste vara försiktig med kolhydratinnehållet i den mat jag äter och tar till fikat. Gjorde ett undantag när jag åt av semmelburgaren i Sollentuna galleria som BK lanserar på kedjans restauranger under februari fram till fettisdagen.

Bakverket består av en pärlsockrad kardemummabulle, fylld med en brownie på en bädd av madelmassa, toppad med grädde, väl söt och smakade som jag förväntade mig. Kaffet på BK är svagt och jag föredrar en mindre bulle med riktigt bryggkaffe.




 


Det kändes lite ödligt på förmiddagens promenad i Rosersberg med ett fåtal besökare i området. Det blåste 15 m/s i vindbyarna, temperaturen visade mellan två, tre plusgrader.


Tid för vinterbad. En isvak har nyligen tagits upp vid båtbryggan. 


 
Isen skapar konst.


        
Naturen är föränderlig.


 









  












Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards