Alla inlägg under oktober 2020

Av Krister - 31 oktober 2020 18:24



Under Allahelgonahögtiden ska vi ju tänka på våra nära som har gått ur tiden. Besökte Husby-Långhundra kyrka och såg till mammas gravvård nu ikväll. Brorsan vårdas fortfarande på sjukhus, så förmodligen var det hans sambo som lade ner en krans och tände ljuset i lyktan. Syrran kom strax efter mitt besök med ännu en krans och ljuslykta, så det var bra att jag inte köpte med mig något.

Körde ett flyttlass till kompisens nya lägenhet senare under kvällen. 


Det gick bra att sitta i växthuset ute på Torsåkers säteri idag med latten, inte fullt så fuktigt.




   


 







Av Krister - 30 oktober 2020 22:59



Fick ett oväntat brev från OKQ8 idag och nu gällde det att kryssa för ett passande alternativ på PEP-blanketten som har att göra med att förhindra penningtvätt, finansiering av terrorism. Så nu vet vi vad beskickningschefer, ministrar och kungen får sysselsätta sig med där hemma vid köksbordet. 

 

Överväger om jag ska avsluta kontakten helt med OKQ8 Bank och använda mig av medlemskortet, det känns enklare så. 




 














Av Krister - 29 oktober 2020 22:20




Blev klippt av en Irakier som inte kunde svenska i förmiddags. Jag hade tänkt mig kort hårlängd längsmed öronen och behålla längden i övrigt med den långa luggen för att kamma över det ålderstunna. Chefen förklarade för honom hur jag ville ha det, men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig ändå.

 

Hjälpte till med att flytta kartonger några vändor ikväll till kompisens nya lägenhet. Det ska vara utrymt på lördag kväll så det börjar bli bråttom.


Köpte Apoteket Kronans alcogel 600 ml med pump för 89 kronor. Jag ville ha Dax, sjukvårdens alcogel, men den produkten får de inte sälja i butik även om de hade varumärket i lager för eget bruk. Man får nöja sig med det som erbjuds. Jag har haft Dax handsprit kvar sedan svininfluensan, så åtgången har varit blygsam.


Höstbilder från gårdagens promenad i Rosersbegs slottspark.



     





Av Krister - 28 oktober 2020 15:46

  


OKQ8 skickade ett brev nyligen om att det är obligatoriskt att lämna uppgifter om hur jag som kund använder banktjänsterna de erbjuder, så kallad kundkännedom och för att undvika penningtvätt. Eftersom jag undviker att logga in mig med BankID förväntas jag att kontakta kundservice. Nätet där telefonnumret anges i informationsbladet blev snabbt överbelastat, det gick inte att komma fram den vägen, men jag ringde ett alternativt nummer och fick saken ur världen i förmiddags.


Vi uppmanas att uppdatera våra uppgifter så snart som möjligt, får de inte in våra svar kommer kortet och kontot att spärras. Vi har november månad ut att lämna uppgifterna.






Av Krister - 27 oktober 2020 21:34



Det kändes fuktigt i luften idag under promenadsträckan ute vid Fysingen med ett klädombyte vid hemkomsten.  Plåstrade om högerhanden under tiden jag öppnade refillburken med Canoderm på morgon för ryggen. Det är lätt att sax och kniv slinter. Jag köper Canoderm med pump nästa gång, inget att spara på, och det är inte värt besväret att utsätta sig för onödiga risker med skärsår i händerna. Jag skulle förstås använt skyddshandskar.


Motiven går i repris kan jag tycka, det är inte så mycket som händer just nu i omgivningarna. Landskapet börjar skifta i gulbrunt, trädstammarna ser dystert mörka och kala ut som det brukar se ut så här års.



     










Av Krister - 26 oktober 2020 20:23



Blev ombedd att köpa en bäddmadrass som formar sig efter kroppstyngden från Ikea redan igår, men på söndagar brukar det trängas mycket folk på Ikea, så jag åkte till Boländerna i Uppsala för att göra inköpet i eftermiddags. Den här personen betalar de flesta av inköpen i kontanter och då blev det bemannad kassa som gällde. Det var bara en kund före, och varan fanns på lagret, så bättre kunde det inte gå.


 

 






Av Krister - 25 oktober 2020 21:03



Tänk vad en lilltå kan blöda. Tog i för mycket när jag skulle klippa nageln nu på morgonen och det tog säkert en timme innan det avstannade.

Sundbybergs stad har infört ett nytt avgiftssystem nu i veckan som jag inte begrep mig på, och där jag brukar ställa bilen var de flesta rutor upptagna, det har aldrig hänt tidigare.


Ställde mig i parkeringshuset i Kista galleria och tog linje 11 in till T-centralen från Kista. Gudstjänstlokalen i Clara kyrka kändes kallare än utetemperaturen som visade på tolv plusgrader. En tjuga kostade kyrkkaffet med en bit prinsesstårta som intogs i kyrkbänken.




 



   




 







Av Krister - 24 oktober 2020 21:41



Nog märks det att vi närmar oss november, hög luftfuktighet och temperaturer nära nollstrecket. Sov rätt dåligt över natten med den kroppssveda som sätter in i samband med sjunkande temperaturer och då talar jag om fibromyalgi.

Har tagit lördagslatten och gjort matinköp på Willy:s i Arninge och Coop på hemmaplan.


Rörde ihop Keldas thaisoppa till en gryta med kyckling, broccoli och brysselkål. Äggen var inte färdigkokta, så det får bli till nästa portion. Jag kanske rör ner gröna bönor och blomkål också i grytan.




 










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards