Alla inlägg under november 2018

Av Krister - 30 november 2018 22:42

 

 

Benämningen outfit har jag lite svårt för, låter larvigt och tillgjort på något sätt som om man skulle vara insatt i modebranschen, det är jag inte. Klädtrasa, sa farsan under min uppväxt, senare blev det plagg. Senaste utstyrseln blev en grå fodrad mössa från BLWR från Jula för fyrtio spänn igår. Såg nu att mössan bör tvättas i trettio grader, textilmaterial i 60 procent acryl och resten polyester. Kinatillverkad förstås.

 

Köpte ett par nya marinblå chinos från KappAhl i Boländerna i dag, de jag hade hemma hade fransats i byxfållen, också inköpta på KappAhl. Frågan är om det är värt att lämna in dem hos skräddaren. Handlade med presentkort för två hundra kronor, så priset 399 kronor var inte så kännbart.



   



Av Krister - 30 november 2018 21:33

 

 

Vad finns det för nyhetsvärde i att återkommande inmatas med påståenden att lågutbildade män med låg inkomst hör till de som oftast förblir barnlösa, eller får mer sällan barn, enligt forskare. Rapporten kommer från SVT Nyheter Sörmland. Senast var det svenskens försämrade kondition som främst gällde lågutbildade män med låg inkomst i landsbygd.

 

En av orsakerna kan vara i psykisk ohälsa, underbetalda skiftjobb med långa omloppstider. Personer som sliter arslet av sig för att upprätthålla arbetslinjen, förblir nog ensamma i utanförskap och isolerar sig i hemmen vars enda intresse är jobbet.


Läste i något sammanhang att resliga män hade större framgångar på relationsplanet än kortvuxna, om det nu kan stämma. Sexuell läggning kan vara en orsak, men också idéologiska, när världen ser ut som den gör.

Hur resonerar du?


www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/lagutbildade-man-med-lag-inkomst-far-sallan-barn

 

 

Av Krister - 29 november 2018 21:01

Det här med att smörja in torra spruckna fötter är en åldersrelaterad egenvårdande procedur som jag måste göra varje morgon. Här på bloggplatsen läser man inlägg om personer som har stora besvär just av sprucken hud och förhårdnader. Faktiskt så räcker det för min del att behandla fötterna med CCS Fotvårdssalva som man kan köpa på vilket välsorterat apotek som helst. Man får inte slarva med det, i synnerhet för oss med diabetes. Fotsvamp är inte heller så roligt att få.

Den här veckan har jag gjort det sena gympasset i tisdags och nu ikväll var det simning som gällde. I tonåren kände jag skräck för duschrum, gymnastik- och simhallar men som jag har bearbetat mig igenom. Det är faktiskt riktigt häftigt, simningen tog jag upp för sex år sedan och börja om från start med platta. 


 






Av Krister - 28 november 2018 21:59

 

 

Var ut till Arlanda flygplats för att lämna av en kvinna som skulle vidare till Iran under förmiddagen. Personalen var hårda den här gången med handbagaget som inte fick väga för mycket, så några mindre väskor fick lämnas kvar i bilen. Nedåt sju minusgrader och dimma på morgonen, eller snarare soldis kanske man kan säga.

Jag har förlagt eller tappat en av mina tre coolpixkameror, skaffade ett nytt fodral och minneskort på Elgiganten idag.

 

Har tränat på den stålsträngade gitarren ikväll, en Yamaha. Det var ett bra tag sedan jag spelade på den. Det gör väldigt ont och hettar i fingertopparna efter en stund, så nu vet ni.  Flygledartornet i bild. 



 





Av Krister - 27 november 2018 14:59

 

 

Ringde upp kompisen igår kväll som gjorde ett stort nummer av att han hade köpt märkeskläder nedsatta med 50 procent i en butik på Outleten i Barkarby, han lät lyrisk. Kollektionen reades ut endast i storleken femtio, vilket passade honom prerfekt, och fick omdömet att han hade modellkropp. Femtio fungerar inte för mig då det gäller axelbredden, och jag ställde frågan om han hade taniga axlar, bröst och ryggparti. Drar man den storleken har man väl inte så mycket till muskelatur att komma med, tänkte jag som tränar. Annars drar vi samma byxlängd och midjemått 30, 33-34.

Dyrare märkeskläder måste skickas på kemtvätt, så det är viktigt att man tittar på skötselrådet, och så ska man väl samtidigt fråga sig i vilka sammanhang man ska använda kläderna.




Av Krister - 27 november 2018 12:25

 

 

Igår skrev jag om nedlagda bloggplattformar, idag listar jag de aktiva, så mycket roligare. Det här är kanske den enda tillgängliga överskådliga listan på nätet. Om det finns en plattform som jag missat så kommentera gärna, de är de små portalerna jag tycker är intressantast. 


www.bloggo.nu

www.blogg.se

www.bloggproffs.se

www.bloggsite.se

www.nouw.com  (tidigare nattstad.se )

www.devote.se

www.myshowroom.se

www.blogg123.se

www.silvergenerationen.se (seniorblogg)

www.modebloggare.se

www.matbloggar.net

www.delacay.com

www.forme.se

www.feber.se

 

 

www.blogg1.se

www.blogglista.se

www.loppi.se (mammabloggar)

www.werum.se  (löparbloggar)

www.bloggportalen.se

www.favoritlistan.se

www.bloggar.besökstoppen.se

www.cision.se/category/bloggtopplista

www.jesussajten.se (kristen bloggkatalog)

kristnabloggar.se 



Nordiska bloggplattformar:

www.bloggtoppen.fi

www.blogglisten.no

www.blogglisten.com






 



Av Krister - 26 november 2018 20:15

 

 

Det finns fortfarande enstaka bloggportaler som lever i en tynande tillvaro mer eller mindre kända i skuggan av twitter, facebook, instagram och andra sociala forum. Plattformen www.bloggis.se har nyligen lagt ner i år, den tjugonde november. En av de få inläggen var rasistiska.


Andra bloggar som är nedsläckta sedan tidigare:


Bloggorama.se

Bloggsida.se

Blogroom.se. (fel i databasen)

Disciplin.se  (webbsidan kan inte nås)

Spray.se (informationssida)

Webblogg.se

BlogDog.se

Trackback.se (informationssida)

Bloggtopp.com (kopplas till asiatisk webbsida)

fames.se (bad gateway)

Finest.se. (nedsläckt)

spotlife.se (under konstruktion)

passagen.se (nedsläckt, nu spelsajt)

metrobloggen.se (nedsläckt)

mondoblog.se (webbsidan kan inte nås)

knuff.se (minnesruna)






Av Krister - 25 november 2018 18:20

Förutom elvagudstjänsten har jag inte gjort mycket annnat än handlat i närbutiken nu ikväll. Förr tog jag bilen, men har sedan tre år tillbaka bestämt mig för att ta promenader till Kvantum. Köper bara några varor i regel åt gången för att det ska finnas en anledning att ge sig ut.

Jag har tänkt en del på det här med svenskarnas dåliga kondition, och funderar över hur mycket som datoranvändandet påverkar hälsan. Det finns ju något som heter E-sport där den yngre generationen tävlar i dataspel och nämner det som en sportslig aktivitet, men någon kondition ger det uppenbarligen inte. Den psykiska ohälsan tror jag också påverkar lusten att röra på sig. Det behöver inte handla enbart om att träna på gym.


Såg nyligen den amerikanska komedin "Den galna profesorn", som var den första filmen och premiärvisades 1996. Eddie Murphy innehar inte mindre än sju roller. Filmen är väl så pass känd nu så någon presentation av den behövs väl inte. Han driver hejdlöst med personer som lider av obesitas samtidigt som man får budskapet att vi duger som vi är och att det finns andra värden än just utseendefixering. Rena hyckleriet.


   





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards