Alla inlägg den 10 november 2018

Av Krister - 10 november 2018 18:19





Funderar på att göra min remouladesås själv. Eriks på 230 ml innehåller 3,6 g kolhydrater per 100 g men fanns inte att köpa på Coop idag. Ica hade flera sorter i tub och i flaska att välja på i hyllan med ett kolhydratinnehåll mellan 7 och 14 gram. Eriks i plastburk förvaras i kyldisken.

Det har varit en trafikintensiv dag. Förmodligen är det fars dag som ställer till det med trängsel på parkeringsplatserna och ute på vägarna. Och så det dystra novembermörkret med regn och blåst. Jag får dessutom kroppsbränna av den här typen av väderlek. 

 

Blev uppmuntrad över att rederiet Forsea ska sätta in två batteridrivna färjor över sundet mellan Helsingborg och Helsingör, först i världen dessutom. Bara de inte dumpar båtavfallet i farvattnet längsmed färjeleden så är det optimalt i miljöhänseende. 

 

Läste idag om att trenden med obemannade kassor i svenska livsmedelsbutiker växer kraftigt i flera butiker. Särskilt i storstäderna används det av majoriteten av kunderna. Det är sällan någon använder självutcheckningen på Coop eller Ica där jag handlar, men det fungerar bra på Ikea. På Willys är det fler som använder sig av det obemannade systemet. Det har hänt att personalen uppmanat mig att använda de obemannade kassorna, men jag gör det motvilligt.

Jag tror inte att självutcheckningssystemet hotar sysselsättningen, det är lika personalkrävande att hålla koll på att det inte blir förmycket svinn från butikerna. Det finns faktiskt ungdomar som väljer medvetet kontantbetalning framför betalkort.

 

www.sydsvenskan.se/2018-11-09/sjalvutcheckning-tar-over-bemannade-kassor

 

 

 



 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards