Alla inlägg den 19 november 2018

Av Krister - 19 november 2018 20:06

 

 

Eftersom jag köper för det mesta av Lindt nittioprocentiga mörka choklad, blir det inte att jag provsmakar så många nya sorter. Däremot kunde jag inte motstå en mörk choklad från J.D Gross ARRIBA 95%, ett tillfälligt parti som finns just nu på Lidl för 15 kronor, 125 gram kakan. Kolhydratinnehållet ligger på 12,7 g varav sockerarter 2,3 g per 100 gram.

 

Man kan inte förvänta sig några smaksensationer till ett så lågt pris. Något bitter, sträv, lite nötaktig i smaken, saknar sötma, annars neutral utan eftersmak och rätt ointressant, men jag gillar guldpappret och förpackningen som öppnas från ovansidan.



     




Av Krister - 19 november 2018 18:37

 

 

Behöver vi verkligen en ny snabbmatrestaurangkedja med det utbud vi redan har på marknaden? På Bromma Blocks har den internationella amerikanska jätten Kentucky Fried Chicken öppnat portarna för en vecka sedan. Eftersom trycket var så pass stort på personalen i femtiden, tog det ett tag innan jag fick min kycklinghamburgare i trängseln av nyfikna köande gäster.

 

Hamburgaren var rejält kryddad och smakade vad man kan förvänta sig av en panerad kycklingburgare på vilken snabbmatrestaurang som helst. Kompisen var mer intresserad än jag, och miljön var både stimmig och med drag från dörrarna. Men kul ändå att prova på något nytt.

www.kfc.nu 



   





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards