Alla inlägg den 15 november 2018

Av Krister - 15 november 2018 15:36




Har hyrt en instängslad garageplats med eluttag i tio år nu samtidigt som jag också hyr en plats utomhus med eluttag av HSB. Tanken har varit att jag någon gång skall skaffa mig en mindre sportvagn att glassa i sommartid, men har inte blivit av. Nu beslutade jag mig för att säga upp garageplatsen idag. Det är många som står i kö och jag slipper känna dåligt samvete för att jag uppehåller en plats som jag inte använder.

 

Förmiddagen har ägnats åt att göra rent i garaget och slänga sopor, det är en månads uppsägningstid. Man får inte förvara något i garagen, men slipper snöskottningen snörika vintrar. Det är ett kallgarage, så en del av poängen att hyra ett garage går därmed förlorad. 






Av Krister - 15 november 2018 11:08




Vad som hände med banksystemet under måndagseftermiddagen förblir en gåta. Den äldre damen framför mig i kassan på Coop fick inte ut sina pengar och var tvungen att lämna tillbaka varorna, lite skamsen måhända, och man tänker "fattigpensionär". Kompisen kunde inte heller betala för sina varor med Handelsbankens betalkort, och ansiktsfärgen steg i kassapersonalens ansikte. När inte jag heller kunde betala med Swedbankkortet, löste jag ut kompisens varor med ett reservbetalkort. Att bankernas betalsystem är bräckliga, får inte nödvändigtvis torgföras i en tid när betalningar i kontanter med hantering räknas i kostnader. Jag betalade mina få varor i kontanter i måndags. 


Nu har jag fått ett namn på en person som glömde kvar bränsleslangen hängandes i påfyllningsröret efter avslutad tankning och körde iväg med full rulle och orsakade skador på pumpen. Hugo Rosas, och orsaken är stress. Det är väl bara en tidsfråga när han går in i väggen och kanske får smaka på Försäkringskassans besparingskrav och grovmaskiga sociala trygghetssystem.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards