Alla inlägg den 10 augusti 2021

Av Krister - 10 augusti 2021 20:50



Det har fallit regn till och från under dagen men på förmiddagen liksom kvällen har det varit uppehåll. Temperaturen har legat på runt arton plusgrader. Uteplatsen får inte ha högresta buskar annat än lågt växande bakom ett lika lågt staket har styrelsen bestämt. Högre växter med spaljé tillåts för insynskydd mot grannen. Det här med berså, ett växtrum omgärdat av buskar och träd att gömma sig bakom på uteplatsen, är alltså inte tillåtet.


Det som eftersträvas i nyproduktionen är enligt min uppfattning trätrallar på uteplatserna där nog de flesta känner till att man kan utsättas för en rätt besvärande exponering. Man får heller inte förvara något på trädäcket.


Alltså klippte jag ner en av Brudspireorna som står intill en högrest Tuja. Fyllde 6 plastsäckar som jag lastade in i bilen blöta och leriga efter regnet och lämnade på återvinningsstationen ikväll. Rotverket sitter hårt fast i jorden, så jag skaffade en spetsig spade på Biltema och ska försöka bända loss roten framöver.




 



       















Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards