Direktlänk till inlägg 28 juni 2023

Kortvarigt regn

Av Krister - 28 juni 2023 22:53


 

Det föll en kortvarig regnskur när jag befann mig i Vallentuna på eftermiddagen. Men inte tillräckligt för att värmen skulle sjunka, däremot steg luftfuktigheten. Besökte biblioteket och fortsatte med att se i fotoarkivet.

 

Lämnade fyra backar med tomglas till kamraten som pantar dem vid tillfälle, de står i hallen och tar utrymme. 

Plockade säsongens första smultron, syrliga i smaken i Rosersberg igår. 

 

Dagens temperatur mellan 28 grader på eftermiddagen och 21 grader i tiotiden ikväll. 

 

 

 

   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Söndag 30 juni 21:36

  Regnet föll mot eftermiddagen och fortsatte så under kvällen. Jag tog mig till söndagens mässa på förmiddagen, en av de två kyrkvärdarna som skulle tjänstgöra infann sig inte, så en kyrkvärd som inte var uppsatt på schemat hoppade in. Det brister...

Av Krister - Lördag 29 juni 21:01

    Det blåste friska vindar under dagen, 13-14 m/s i byarna. Jag slog mig ner med A på uteserveringen Kardemumma i Väsby centrum i elvatiden.    Gjorde ett arbetspass mellan 14-20 på motivationsboendet. Lämnade in vita skjortor för kemtvät...

Av Krister - Fredag 28 juni 22:16

    Utöver de tre gympassen i veckan tog jag ett simpass i tvåtiden med N idag. Eftermiddagen kändes kvav och varm, regnet vräkte ner i halvsjutiden.   Beställde en delad kebabpizza på OY i Valsta centrum. Handlade det som fattades i den ut...

Av Krister - Torsdag 27 juni 23:49

    Eftersom inte Ålandskryssningen blev av idag, ringde jag Thomas från Uppsala och vi bestämde oss för en tur ut til Skokloster. Tog en promenad i omgivningarna och slottskaféet där jag beställde kaffet. Svenska kyrkans kafé i Sjövillan är stän...

Av Krister - Onsdag 26 juni 23:47

    Vi tog förmiddagens promenad vid Hammarby kyrka, längsmed Fysingen och strövområdet vid Löwenströmska. På grund av värmen undvek vi de öppna fälten. Det var lugnt i strövområdet, vårdpersonal som gjorde sin motionsrunda under arbetstid. En på...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards