Direktlänk till inlägg 25 maj 2024

Alsike kloster och Odinsborg

Av Krister - Lördag 25 maj 20:24


 

Det var sagt att jag skulle ta med mig Assar i min bil på förmiddagen till Alsike kloster i samband med församlingsrådets årliga utflykt, men han ringde återbud på morgonen. Jag samåkte till klostret och vi fick ett bra möte med syster Karin vid kaffet. Vi blev fem deltagare, församlingsherden Yvonne inräknad.

 

 

Vi avrundade dagsutflykten med mat på Odinsborg, kolja med gubbröra.

Utan min vetskap var jag uppsatt för tjänstgöring i eftermiddags på motivationsboendet. Jag jobbade de fyra återstående timmarna mellan 16-20.  

 

Temperaturen nådde 24° grader i 18-tiden, enligt SMHI. Luften kändes varm och fuktig, det blåste sydostliga vindar.

 

 

           



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Torsdag 27 juni 23:49

    Eftersom inte Ålandskryssningen blev av idag, ringde jag Thomas från Uppsala och vi bestämde oss för en tur ut til Skokloster. Tog en promenad i omgivningarna och slottskaféet där jag beställde kaffet. Svenska kyrkans kafé i Sjövillan är stän...

Av Krister - Onsdag 26 juni 23:47

    Vi tog förmiddagens promenad vid Hammarby kyrka, längsmed Fysingen och strövområdet vid Löwenströmska. På grund av värmen undvek vi de öppna fälten. Det var lugnt i strövområdet, vårdpersonal som gjorde sin motionsrunda under arbetstid. En på...

Av Krister - Tisdag 25 juni 21:26

  Vi kom överens om att ta promenaden i Rosersberg på förmiddagen. Det var fler besökare än vanligt som vistades i slottsområdet en tisdag.    Gjorde patientbesöket ikväll på Akademiska.  Det blev hett i bilen, 31° grader i halvfemtiden på pa...

Av Krister - Måndag 24 juni 22:56

    Tog itu med räkningarna och fick tvättbestyret ur världen på förmiddagen. Hämtade N som hängde på till gymmet i Häggvik vid halvsju. Gjorde några inköp innan, tog en latte på Max.    Det blåste nordliga vindar under dagen, växlande molnig...

Av Krister - Söndag 23 juni 22:21

    Gjorde ett arbetspass på motivationsboendet i eftermiddags mellan två och åtta,  jag fick frågan igår. Eftersom det var bara en kyrkvärd som skulle tjänstgöra under mässan på förmiddagen på grund av förhinder, hoppade jag in och läste blan...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards