Alla inlägg den 1 maj 2024

Av Krister - Onsdag 1 maj 21:44

          

 

Mitt politiska engagemang tog fart 2014. I början ställde jag upp i förstamajtåget i Stockholm, men nu nöjer jag mig med att höra talarna på hemmaplan i Valsta centrum. Bandet Valfläsket stod för underhållningen. Elsa Alm, ungdomssekreterare LO, gästtalade.

  

Besökte patienten i Uppsala mot kvällen och gjorde inköp i fyra matvarubutiker.

Klädde mig för varmt i vårvärmen. Temperaturen nådde 20,5° grader i femtiden på parkeringsdäcket och nedåt tio grader i niotiden.

 

                                                                                                                                     

Av Krister - Onsdag 1 maj 07:28



Traditioner skapas, hålls vid liv ett tag, avslutas av olika anledningar och kanske återupptas. Nästa år vet vi inget om. Hämtade T i Väsby på kvällen och besökte Gamla Uppsala där vi firade valborg vid kungshögarna. 

 

I församlingshemmet serverades fika, ett nytt inslag i året valborgsmässoaftonsfirande. Den gamla prästgården fick en ny tillbyggnad förra året, jag tog en mugg kaffe och en bit av det hembakade. Det gavs inte så mycket tid utöver det, beställde en Friscoburgare på Max Brillinge vid E4:an. 

 

Inledningsvis kändes kvällen varm, uppåt 18° grader men sjönk allterfter till tio. I halvtolvblecket 6° grader varmt.

 

 

             


 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards