Alla inlägg under juni 2024

Av Krister - Fredag 7 juni 23:24

 

 

Gjorde undan tidrapporterna på förmiddagen, en tur till Väsby. Köpte två mörkgrå frottéhanddukar på Jysk och hämtade ut de blodtryckssänkande tabletterna på Apoteket Kronan. Man får av någon anledning inte ta ut fler än en förpackning åt gången. Idag var det lång kö i elvatiden. För att skriva akut accent, måste jag gå in på ipaden. 

 

Hämtade en person klockan tre i Täby som skulle till motivationsboendet i Märsta. 

Förtidsröstade i lokalen intill biblioteket, Kulturlänken, Märsta centrum.

Det var köbildning även där i kaféet i halvtolvtiden. Jag frågade mig fram, platsen som angavs på röstkortet kunde varit tydligare.  

 

Hann med det sena träningspasset i Häggvik ikväll. Gjorde matinköp åt J på Ica Maxi i Häggvik och slog mig ner en stund, det blev ett sent besök.

 

Det blåste sydostliga svala vindar idag, 9 m/s i byarna, växlade molnighet.

 

 

 

 

 

 

 

Av Krister - Torsdag 6 juni 21:28


 

De sydvästliga vindarna kändes svala och behagliga på förmiddagens promenad vid Hammarby och Löwenströmska. Strövområdet var rätt välbesökt med framfart på bergcyklar, hundägare och ett antal badgäster vid Fysingebadet. 

 

Gjorde simpasset i Märsta i halvfyratiden med N som jag hämtade i Täby.

Vi åt på den asiatiska restaurangen Chuan Xianh Wok & Sushi vid Märsta centrum efter simningen. Tre små rätter med kyckling för min del. Mycket mat och jag vill inte gärna lämna på tallriken. 

 

Uppemot 17° och 21° grader nådde dagens temperatur, växlande molnighet mot eftermiddagen och kvällen.

Glad nationaldag!


   

 

       

 

 

 

Av Krister - Onsdag 5 juni 23:19


 

Ett växelfel vid Odenplan orsakade stora störningar i pendeltågstrafiken idag. Pendeltåget gick inledningsvis i rätt tid från Märsta, men gjorde långa uppehåll vid varje station fram till Sollentuna där jag klev av.

 

Eftersom jag är ute två timmar i förväg, var jag på plats en kvart innan förhandlingen skulle börjat i tingsrätten. Fler hade drabbats, det blev en tidsförskjutning med en halvtimme.

 

Grovt olaga integritetsintrång som gällde taggade foton på FB. En huvudförhandling gällande stöld, avkunnades i den tilltalades utevaro. Den sista förhandlingen där saken gällde våldsamt motstånd ställdes in, den tilltalade infann sig inte i rättssalen.

 

Gjorde träningspasset i Väsby ikväll.

Det blåste sydliga vindar, en regnskur i femtiden på återresan till Märsta. Mellan 18,5° i halvtiotiden, 13° grader efter regnet. 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Krister - Tisdag 4 juni 22:49


Det blåste västliga svala vindar idag, vi tog promenaden vid Hammarby och Löwenströmska på förmiddagen. 

 

Gjorde inköpen med T på Willy:s i Bro på eftermiddagen, några varmkorvar på OK i Kungsängen på återvägen till Väsby.

Hämtade ut en beställd retromodell av Seiko på Smycka i Märsta som jag hade lovat bort till en person i vänkretsen. 

I dag kom skatteåterbäringen in på kontot.

 

Gjorde patientbesöket på Akademiska, Coop i Boländerna och sedan hem.

Temperaturen varierade mellan 18° och uppåt 27° grader i ettiden, 20° i halvniotiden ikväll.

 

Lägger ut några bilder av Vallmoblomningen under promenaden i förmiddags. 

 




     



 

 

Av Krister - Måndag 3 juni 20:59


 

I eftermiddags gav jag N träningsinstruktioner på de maskiner som jag brukar använda i Häggvik. Sats anläggningar varierar när det gäller träningslokaler och maskinutbud. 

Vi besökte kafeterian på Biltema efteråt och jag beställde raggmunk och fläsk, vilket inte få bli för ofta, men någon gång emellanåt fungerar.

 

Efter de spridda skurarna som föll på eftermiddagen kändes luften fuktig och kvalmig,  det klarnade upp under sena eftermiddagen.

Mellan 18,5° och 27,5° nådde dagens temperatur. Det blåste tidvis friska sydliga, sydvästliga vindar i byarna.

 

 

    

 

 

 

 

Av Krister - Söndag 2 juni 23:05


 

Det blåste svala nordliga vindar och solen lyste över oss. Besökte förmiddagens högmässa, vi serverades plockmat i församlingshemmet efteråt. Jag ställde upp på ett eftermiddagspass mellan halvtvå och åtta på motivationsboendet. Personalen gjorde en utflykt med gästerna till Drakuddens kuragård.

 

Enligt SMHI fick vi runt 23° plusgrader under dagen. 

 

 





 

 

 

Av Krister - Lördag 1 juni 23:12


 

Vi tog lördagsfikat på Kardemumma i Väsby centrum vid middagstid. Det kändes varmt även i skuggan.

 

Besökte församlingen i Sundbyberg där fyra nya medlemmar välkomnades. Handlade på Ica i Sundbyberg och Coop i Rotebro på hemvägen. 

De varma soliga dagarna fortsätter, mellan 24,5° och 31,5° grader som varmast på parkeringsdäcket i halvfemtiden.

 

 

     



 


 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards