Alla inlägg den 4 februari 2018

Av Krister - 4 februari 2018 21:53

 

 

Det har varit en hyfsat bra söndag med några minusgrader, sol och dagsmeja under dagen i Stockholmsområdet. Kom tjugo minuter före gudstjänsten började, och hann ta mig en mugg kaffe innan jag satte mig ner i lokalen. Kyrkkaffet intas innan gudstjänsten numera, vilket innebär att det inte alltid finns så mycket tid över att prata och hälsa om jag skulle bli sen. Jag föredrar kaffe efter avslutat möte då det finns mer tid att umgås. En del församlingar har kaffe både innan och efter gudstjänsten, men det är olika hur församlingar löser det här. Det måste finnas medlemmar som hjälper till med de praktiska bestyren.

En tur till Willy:s och Icabutiken i Täby centrum och hämtade upp femåringen som hade varit på födelsedagsfest som anordnades i en gympasal.


Det är mycket salt på vägarna nu och bilrutorna måster rengöras från lera, salt och grus, liksom nummerplåtar och lyktor. På OKQ8 får jag ofta säga till om en ny rengöringsskarapa för vindrutorna. Somliga bilister tvättar bilarna med dem och de ligger därför ofta trasiga och oljiga i skåpen på mackarna så här års.

Man kan nog inte räkna med att bilister som tvättar bilen går in och frågar om en ny rengöringsskrapa när de har förstört dem, det förväntas andra göra så de kan fortsätta att snåla in på biltvättarna.










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards