Alla inlägg den 1 februari 2018

Av Krister - 1 februari 2018 10:50


 

Det är en ny månad och det är dags att vända kalenderblad. Giltighetstiden för Nordeas bankkort löpte ut igår fick jag erfara i Icabutiken nu på förmiddagen. Det nya kortet låg kvar hemma. Stressen gjorde att jag inte kom ihåg koderna till ett annat bankkort där personlig kod med fem siffror ska anges och kontonumret. Det klarnade till på promenadsträckan hem så jag kunde göra en överföring och återvände för att hämta varorna. - Dessutom har det varit trögt att komma in på Bloggplatsen i förmiddags.


Vem minns förresten när Nordea var en statlig affärsbank under namnet PKbanken? Mitt första bankkort fick jag i plastficka som förvarades i ett grått velourfodral i början av sjuttiotalet som antydde på att det var en värdehandling som skulle förvaras på ett ansvarsfullt sätt så att kortet inte hamnade i orätta händer. Jag märkte fort hur opraktiskt det vara att plocka med kortet varje gång det användes, men det var mest kontanter som betalmedel på den tiden.




 









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards