Direktlänk till inlägg 5 april 2018
Efter snart åtta år har min "miljödiesel" som jag inskaffade 2010 bilvit en miljöbov. Det känns konstigt. Kommunerna får möjlighet att införa tre olika miljözoner från den 1 januari 2020. Men först från 2022 blir det möjlighet att förbjuda även nyare typer av dieselbilar. Det är oklart om vilka områden i Stockholms stad som ska omfattas av ett eventuellt beslut om miljözoner. Även en halv miljon andra bilar utöver den debatterade dieselbilarna som finns registrerade i Stockholms län kommer att beröras.
Jag ställer mig frågan om pendlarparkeringarna räcker till i förorterna och klarar kollektivtrafiken fler resenärer. Hur påverkas näringarna i innerstaden? Har arbetarklassen verkligen råd med en ny elbil?
www.corren.se/nyheter/en-halv-miljon-bilar-portas-fran-stockholm-om5230832.aspx
Igår föll förmodligen det första regnet efter vintern, bild från igår utanför Arlanda.
Det förväntas att vi använder vår privata utrustning, alltså mobiltelefonerna, till de flesta samhällstjänster idag. Kommunerna använder Heroma självservice där vi registrerar antalet timmar. Igår kom jag inte in på Heroma med BankID. Det är i bö...
Så här vid månadsskiftet ska redovisningar in till olika uppdragsgivare, utöver det blir måndagen lugn. Lämnade blodprov på vårdcentralen i halvniotiden, eftersom jag inte fick ett provrör med mig sist, får jag lämna urinprovet en annan dag. ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | |||||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |||
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | |||
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | |||
30 | |||||||||
|