Alla inlägg den 12 april 2018

Av Krister - 12 april 2018 20:42

 

 

Gjorde ett träningspass i eftermiddags, men kortade ner passet, kände mig inte riktigt bra. Vikten låg på 81,4 kg. En nedgång med ett kilo sedan förra veckan. Jag har ökat i vikt de senaste tre månaderna, så det gäller att hålla igen.

 

Blodsockret låg på hyfsade 5,6 mmol/L i morse. Förra året vid samma tid vägde jag 76,4 kg.

När jag startade viktresan med LCHF i maj 2015 vägde jag 99,1 kg.  



 





Av Krister - 12 april 2018 10:51

 

 

Labbet på Vårdcentralen har öppet vardagar mellan åtta och tolv. Eftersom blodproverna ska tas på fastande mage vill man ju att de tas så tidigt som möjligt för att undvika magsuget, annars kan man ju göra det senare. Nu var det tre personer före mig i kön, en kvinna drog ut på tiden bärandes på en mängd mediciner, så jag gick iväg till mässan vid nio och återkom timmen senare.

 

Sjuksköterkan ringde mig på dolt nummer igår eftermiddag, jag tycker ju att de ska ha nummer som man vet vem som ringer. Tiden för läkartiden nästa vecka senarelades under förmiddagen, och nu med en annan läkare än vad som stod i utskicket, och en praktikant.

 

Jag frågade samtidigt om det gick att få ett hälsointyg som ska skickas till Transportstyrelsen i samband med läkarbesöket, men det gick inte. Jag uppmanades att söka "Körkortsmottagningen" i Stockholm för att få ett läkarintyg utskrivet, men kunde undantagsvis få det på Vårdcentralen. Att det ska vara så omständligt. Jag frågar läkaren när jag är där.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards