Alla inlägg den 14 juni 2019

Av Krister - 14 juni 2019 20:58




I dag uppmärksammas den Internationella blodgivardagen, och så även jag. Men att kalla oss för blodgivarhjältar känns bara löjligt. För att uppmärksamma den internationella blodgivardagen har blodcentralen i Uppsala en kampanjvecka som avslutas idag, från den 10-14 juni. Varje besökare får en extra gåva och så en extra "gofika" under veckan. Men jag tycker att det har givit ett klent resultat i staplarna, och dessutom såg det rätt påvert ut i kylskåpet inne på blodtappen på Akademiska. Jag tog bara av kaffet.


Det som jag är glad över är meddelandet i mobilen som bekräftar att blodet har kommit till nytta för en patient, det är ett tack nog, jag har bidragit med mitt. Fick meddelandet i onsdags. I år är det Rwanda som är värdland, och temat för året är "Safe blood for all."


Ringde Vårdcentralen den 3 juni om nya teststickor för blodsockermätningen, men det hände inget, så jag ringde upp igen till Vårdcentralen den 10 juni och fick meddeladet i onsdags att paketet kunde hämtas ut på Ica, det tog två dagar. Så det går undan när sjuksköterskan väl har gjort beställningen. Men man måste ligga på och göra uppföljningar när inget händer.

Den här gången var det bara en förpackning av testremsorna och en med lansetter som jag inte har så stor åtgång på.





   








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards