Alla inlägg den 23 september 2017

Av Krister - 23 september 2017 19:43

 

 

Läste i dagens nyhetsflöde om att digitala kvitton är på gång i handeln och papperskvitton kan snart bli ett minne blott. Jag utsattes för betalningssättet vid flera tillfällen för ett tag sedan. Man måste uppge sitt namn, person- och telefonnummer och e-mejladress för att få kvittot överfört elektroniskt. Det är inte så roligt att avslöja sin identitet när man har en kö bakom sig. Sedan ska det printas ut hemma. Alltså ett merjobb för kunden och som gör kaffet ännu dyrare att konsumera.

 

Det roliga var att jag frågade i kassan om jag kunde få summan utskrivet på ett kvittensblock, men personalen visste inte hur det gick till. Jag vände och gick ut.

 

Det var väl inte alltid bättre förr, men kvittot från restaurangbesöken var så mycket trevligare att få och bleknade inte som dagens kvitton.



 





 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards